صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / رویکرد فعالیت‌های بهزیستی باید متحول شود
رویکرد فعالیت‌های بهزیستی باید متحول شود

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی خواستار شد:

رویکرد فعالیت‌های بهزیستی باید متحول شود

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی گفت: باید در بسیاری از فعالیت‌های خود با نگاه جدید، یک رویکرد تحول‌گرایانه داشته باشیم.

ضیافت افطار رییس جمهور با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل سابق بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: مددجویان و افراد آسیب‌دیده تحت سازمان بهزیستی از گستردگی و تنوع وسیعی برخوردارند، این سازمان علاوه بر مددجویان و افراد آسیب‌دیده به افرادعادی نیز خدمات ارائه می‌دهد.

رفیعی تصریع کرد: در طول چهار سال خدمت خود، همواره استانداردسازی خدمات با افزایش نظارت بر مراکز غیردولتی و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان را، راهبرد اصلی قرار دادم. هم‌چنین بهینه‌سازی خدمت‌رسانی و ارتقا کیفی خدمات به مردم از دیگر سیاست‌های سازمانی در این مدت چهارساله بوده است.

وی اظهار کرد: واگذاری تصدی به سمن‌ها و توسعه کار مشارکتی که در دولت تدبیر و امید به شکل عملی‌تری انجام می‌شد، از دیگر راهبردها بود و در حال حاضر حدود ۷۰۰ سمن در استان مرکزی زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند، که این سازمان‌ صرفاً نظارت بر آنها دارد.

رفیعی اضافه کرد: تقویت و اهمیت‌دادن به برنامه‌های پیشگیرانه از جمله راهبردهای دیگر سازمان بوده که خوشبختانه استان مرکزی در این زمینه همواره پیشرو است، در همین راستا غربالگری شنوایی‌سنجی نوزادان به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده است و در زمینه پیشگیری از اعتیاد در کشور رتبه برتر را کسب کردیم. هم‌چنین در مشاوره ژنتیک نیز از استان‌های پیشرو محسوب می‌شویم.

وی گفت: سازمان بهزیستی با تنوع مطالبات مددجویان مواجه است، معمولا اولین مطالبه افراد تحت پوشش این سازمان در خصوص رفع نیازهای مالی است و در گام بعدی موضوعات توانمندسازی، مشاوره و غیره را مدنظر قرار می‌دهند، البته استانداری اعتبارات مطلوبی در این زمینه در اختیار بهزیستی قرار داده است که در جهت رفع نیازها از این اعتبارات استفاده می‌شود.

رفیعی بیان کرد: تمرکز بر آموزش‌های پیشگیری بر گروه‌های آسیب‌پذیر یا در معرض آسیب از دیگر راهبردهایی بود که مدنظر قرار گرفت تا اثرپذیری این افراد در مواجهه با مشکلات متعادل‌تر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.