صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / خطیب جمعه اراک بر لزوم مدیریت بازار ارز تاکید کرد
خطیب جمعه اراک بر لزوم مدیریت بازار ارز تاکید کرد

خطیب جمعه اراک بر لزوم مدیریت بازار ارز تاکید کرد

خطیب جمعه اراک بر لزوم مدیریت بازار ارز توسط مسئولان تاکید و اظهار کرد: این مهم از وظایف اولویت دار مسئولان و برنامه ریزان است.

استانها/ دری‌ نجف‌آبادی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به وضعیت اخیر بازار ارز در کشور اظهار کرد: پدیده قاچاق و فرار سرمایه ها از کشور و بی ثباتی در بازار ارز برای زیرساخت های تولید کشور خطراتی را ایجاد می کند. از طرفی واردات بی رویه و قاچاق ضربات زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کند.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته درآمد ارزش افزوده کشور ۱۱۰ میلیارد دلار بوده است، اظهار کرد: ۴۸ میلیارد دلار از این میزان درآمد حاصل صادرات غیرنفتی بوده است، بر این اساس توجه به این بخش و تقویت صادرات غیر نفتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بر لزوم تلاش پیام رسان های داخلی برای جلب حداکثری اعتماد عمومی تاکید کرد و افزود: اعتماد به این پیام رسان ها نباید از دست برود. این شبکه ها باید با ارائه خدمات مناسب در راستای جلب اعتماد عمومی تلاش کنند. 

دری نجف آبادی با بیان اینکه استفاده از پیام رسان های داخلی با تاخیر انجام شده گفت: آنچه در استفاده از این پیام رسان ها اهمیت دارد، پیشگیری از خروج اطلاعات از کشور است.

وی یکی از دغدغه های موجود را استفاده نامناسب و نامطلوب از فضای مجازی و سرمایه هایی که از این طریق از کشور خارج می شود عنوان کرد و افزود: مدیریت صحیح امور کشور از جمله در حوزه فضای مجازی می تواند زمینه سوء استفاده و هدررفت سرمایه را از بین ببرد.

دری نجف آبادی بر لزوم خودکفایی و تقویت توانمندی کشور در حوزه پیام رسان های مجازی تاکید کرد و افزود: این مهم باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد چرا که از دست رفتن اطلاعات کشور در فضای مجازی خطر بزرگی است که نباید از آن غفلت شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد ارتش و سپاه در محافظت از تمامیت ارضی کشور را مطلوب عنوان کرد و گفت: تلاش همه جانبه ارتش و سپاه در صیانت از نظام و انقلاب موجبات اقتدار و استواری کشور را پدید آورده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.