صفحه اصلی / دسته بندی نشده / پایگاه سینمایی ایران بیش از گذشته در دنیا تثبیت شده است
پایگاه سینمایی ایران بیش از گذشته در دنیا تثبیت شده است

استاندار تهران :

پایگاه سینمایی ایران بیش از گذشته در دنیا تثبیت شده است

استاندار تهران گفت: حضور و استقبال مهمانان و فیلمسازانی از کشورهای مختلف در ایران به این معناست که پایگاه هنری و سینمایی ایران بیش از گذشته در دنیا ثابت و تقویت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین مقیمی عصر پنجشنبه در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در پردیس چارسو از بخش های مختلف این رویداد هنری بازدید کرد.
وی گفت: نکته جالب توجه برای من محل برگزاری این جشنواره است زیرا وقتی در ضلع شمال شرقی پردیس چارسو به شهر می نگریم، کلیسا، مسجد، کنیسه همزمان مشخص است.
وی در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره اهمیت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در کشور، بیان داشت: سینما می تواند آینه ای از آداب و رسوم، مذهب، دین و آیین های ایرانی باشد که باید به تصویر بکشید و در تمام دنیا هم به آن توجه ویژه می شود.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: دومین خروجی این جشنواره بحث آموزش است که هم مهمانان خارجی و هم هنرجویان داخلی با شرکت در کارگاه های تخصصی از آن بهره می برند.
مقیمی برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را نوعی دیپلماسی در عرصه هنر عنوان کرد و افزود: همانطور که دیپلماسی در عرصه سیاست با مذاکرات بین المللی دنبال می شود، دیپلماسی فرهنگی نیز از زبان هنر بهره می گیرد تا فرهنگ و تاریخ ایران را بازنمایی کند.
وی به اهمیت فیلم های تاریخی و مذهبی نیز اشاره کرد و گفت: این گونه فیلم ها که طی سال های اخیر در سینمای ایران ساخته شده در این زمینه موفق بوده اند که از جمله می توان به فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی اشاره کرد یا در تلویزیون نمونه هایی همچون سریال های «یوسف پیامبر»، «مختارنامه» و نمونه های قدیمی تر مانند «هزار دستان» را سراغ داریم.
مقیمی در پاسخ به سوالی درباره حمایت استانداری از هنرمندان و سینما، گفت: وظیفه شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران، حمایت و باز کردن راه برای هنرمندان در تولید آثار هنری است چرا که هنرمندان جز این که راهشان در فیلمسازی باز باشد، انتظاری ندارند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) در پردیس چارسو آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

انتقال حدود ۶ هزار هکتار اراضی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.