صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تروریست ها خروج کامل از قلمون شرقی را پذیرفتند
تروریست ها خروج کامل از قلمون شرقی را پذیرفتند

تروریست ها خروج کامل از قلمون شرقی را پذیرفتند

ستاد تبلیغات جنگ سوریه پنجشنبه شب گزارش داد: دولت با خروج تروریست های حاضر در «قلمون شرقی» دمشق به توافق رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، ستاد تبلیغات جنگ سوریه در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: این توافق با میانجیگیری دولت روسیه صورت گرفته است.
ایت ستاد اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته، گروهی از تروریست هابه شهر «ادلب» و بخش دیگری به شهر جرابلس شهر مرزی سوریه با ترکیه و حومه شمال شرقی حلب راهی می شوند.
شهرک های قلمون شرقی در کنترل گروه های تروریستی از جمله تحریرالشام به فرماندهی ‘فراس بیطار'، جیش الاسلام و نیروهای احمد العبدو و جیش اسود الشرقیه از زیر مجموعه های ارتش آزاد است و از دو سال پیش با دولت سوریه آتش بس اعلام کرده بودند.
رسانه های وابسته به مخالفان نیز روز پنجشنبه به نقل از یک منبع نظامی در گروه های تروریستی اعلام کردند که این گروه ها پذیرفتند که از شهرها و روستاهای قلمون شرقی در استان ریف دمشق خارج شوند.
به گفته این رسانه ها، گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره ) که تاکنون حاضر به مذاکره در این باره نبود و خواستار تعیین طرف دیگری غیر از روسیه به عنوان ضامن بود، نیز خروج از قلمون شرقی را پذیرفته است.
پایگاه خبری «مراسلون» نیز به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت: گروه های مسلح پذیرفتند که با تسلیم سلاح های خود از این منطقه خارج شوند و تحویل لیست افرادی که قرار است از شهرک های منطقه خارج شوند را به دولت سوریه آغاز کرده اند و ممکن است از روزجمعه عملیات خروج تروریست ها آغاز شود.
روز پنجشنبه یک هیات به نمایندگی از تروریست ها برای نشست با هیات روسیه وارد دمشق شده بود.
همزمان نیز آخرین گروه از تروریست های جیش الاسلام مستقر درشهرک «الضمیر» واقع در شمال شرق استان ریف دمشق امروز این شهرک را به مقصد شهر «جرابلس» در حومه شمالی استان حلب (شمال غرب) سوریه ترک کردند.
درچند روز گذشته و پیش از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به مواضع ارتش سوریه، این تروریست ها به گمان اینکه واشنگتن قصد ورود به جنگی تمام عیار دارد، به برخی مواضع ارتش سوریه در این منطقه یورش بردند.
ارتش سوریه نیز پس از نقض آتش بس توسط تروریست ها، عملیاتی را برعلیه آن ها آغاز کرد که امروز به محاصره شهرک الرحیبه منجر شد.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸ **

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.