صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری گردشگری سد آریوبرزن ورود کند
بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری گردشگری سد آریوبرزن ورود کند

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری گردشگری سد آریوبرزن ورود کند

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به مناسب بودن سد تنظیمی آریوبرزن برای توسعه گردشگری خواستار ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش شد.

سد آریوبرزن خوزستان

به گزارش کسب و کار، محمدرضا شمسایی صبح امروز (۳۰فروردین‌ماه) در آیین بهره‌برداری از نیروگاه مارون و آبگیری آزمایشی سد تنظیمی آریوبرزن با بیان اینکه برخی می‌گویند جمهوری اسلامی هیچ کاری برای مردم کشور انجام نداده است، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که امروز همین سد مارون را با هزار میلیارد تومان اعتبار هم نمی‌توان ساخت. نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی مارون مشتمل بر دو واحد ۷۵ مگاواتی است که یک واحد آن در سال ۸۳ و در زمان آقای بیطرف – وزیر وقت نیرو- افتتاح شد.

وی ادامه داد: واحد دوم این نیروگاه امروز با حضور آقای اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که در مجموع احداث آن به همراه سد تنظیمی آریوبرزن با احتساب قیمت‌های روز بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه داشت. 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به سدانحرافی شهدا واقع در ۶ کیلومتر پایین دست رودخانه مارون که پس از انقلاب احداث شده است، افزود: همراه با این سدها، ۱۴ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی احداث شد. تمامی این پروژه‌ها طی ۲۵ سال انجام شدند که مجموع اعتبارات آن‌ها با احتساب قیمت‌های روز بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

شمسایی با بیان اینکه باید شاکر اقدامات و خدمات جمهوری اسلامی به مردم کشور باشیم، تصریح کرد: با توجه به سطح حدود ۵۵ هکتاری مخزن سد تنظیمی آریوبرزن، برای گردشگری منطقه‌ای بسیار مناسب است. امیدواریم بخش خصوصی با ورود و سرمایه‌گذاری خود این منطقه را بیشتر رونق دهد و اشتغالزایی کند.

وی ادامه داد: علی‌رغم وجود نیروهای بسیار خوب در بهبهان، متاسفانه بیکاری در این منطقه بسیار زیاد است. انشالله امکاناتی که در این منطقه ایجاد شده است برای تمام مردم منشا خیر و برکت باشد و به حل مشکلات شهرستان در برخی زمینه‌ها کمک و اشتغالزایی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.