صفحه اصلی / استان ها / مازندران / بهره‌برداری از ۱۴ پروژه درمانی مازندران در هفته سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه درمانی مازندران در هفته سلامت

به گزارش کسب و کار، عباس موسوی در نشستی که به مناسبت هفته سلامت  برگزار شد، اظهار کرد: این هفته با شعار “پوشش سلامت همگانی برای همه در همه جا”  تعیین شده است.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های حوزه سلامت، پیاده روی دانشجویی و محبط زیست، برگزاری مسابقه نقاشی و تئاتر خیابانی را  از جمله برنامه های این هفته بر شمرد و افزود: ۱۴پروزه های درمانی در هفته سلامت با اعتبار ی بالغ بر هفت میلیارد تومان در هفته سلامت موردبهره برداری قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با تاکید بر اینکه با کنترل هزینه های خدماتی و درمانی، کاهش هزینه های درمان باید اتفاق بیافتد خاطر نشان کرد: در بحث بهداشتی درمانی و حوزه های دانشگاهی ردیف بودجه ای از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شده و دو ردیف بودجه  نیز مربوط به دو پژوهشکده بوده که در سال ۹۷ انجام می شود.

موسوی در موضوع حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از کالای ایرانی در حوزه علوم پزشکی می تواند در راستای خدمت رسانی و تولید دارو باشد.

وی تصریح کرد: با خرید دارو و یا خروج بیمار از کشور، ارز از کشور خارج می شد و در این راستا کیفیت کالا باید بالا رود تا رضایت مصرف کننده جلب شود بعلاوه در بحث دارویی نیز کارخانجات داروسازی در کشور داریم و قسمت عمده داروها در کشور تولید می شود اما در بحث تجهیزات پزشکی کمی نیازمند تلاش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: حوزه سلامت بسیار حساس است و تا جایی که استاندارهای حوزه سلامت اجازه دهد از کالاهای ایرانی استفاده می کنیم.

وی به بهینه سازی و افزایش کیفیت اورژانس ۱۱۵اشاره کرد و افزود: در استان مازندران ۳۶پایگاه شهری، ۵۲ پایگاه جاده ای و ۱ اورژانس هوایی وجود دارد و میانگین رسیدن آمبولانس در مناطق شهری حدود هفت دقیقه و جاده ۱۲ دقیقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآورشد: باید فرهنگ سازی در حوزه امنیت غذایی انجام شود و هموطنان قبل از مصرف مواد غذایی به سیب سلامت، بسته بندی مناسب وغیره توجه کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.