صفحه اصلی / زنان ۶۲ درصد از مراجعین مراکز تخصصی مشاوره ازدواج

زنان ۶۲ درصد از مراجعین مراکز تخصصی مشاوره ازدواج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، براساس بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مراجعین به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سال گذشته، حدود ۴۹ درصد مراجعین به این مراکز در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشته و ۶۲ درصد از آنها زنان بوده‌اند. همچنین ۵۰ درصد از مراجعین به این مراکز تحصیلات لیسانس به بالا داشته‌اند.
برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط در قانون بودجه سال ۹۶ و همچنین لایحه بودجه سال ۹۷ دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان شامل حمایت از ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در امر ازدواج، حمایت از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان و حمایت از برنامه مشاوره و تحکیم خانواده بوده است.
همچنین از دیگر اقدامات مرتبط با مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، توسعه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و تسهیل صدور مجوز آن و ترویج فرهنگ استفاده از مشاوره بوده است که از این میان می‌توان به ۱۸۰ مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور اشاره کرد.
فراخوان طراحی لوگو مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به منظور ترویج امر مشاوره و هویت بخشی به مراکز و برگزاری دوره تربیت مربی برای کارگاه‌های مرتبط جهت آموزش به جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان در سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان در سال گذشته بوده است.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج
کارگاه‌های آموزشی ازدواج شامل کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج (اهداف ازدواج و معیارهای انتخاب همسر و…)، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی حین ازدواج (مهارت‌های ارتباطی ویژه دوران عقد و…) و کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی بعد از ازدواج (مهارت‌های حل مساله، حل اختلاف، فرزندپروری و…) هستند که در ۹ ماهه اول سال ۹۶ تاکنون تعداد ۲۵۳۹ کارگاه در سراسرکشور توسط اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سمن‌های فعال در حوزه ازدواج برگزار شده است.
بر اساس گزارش عمکلرد معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته، ۶۴ مجوز به مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تا پایان بهمن ماه ۹۶ اعطا شده است.
همچنین بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت مراجعین به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سال گذشته نشان دهنده ضرورت توجه بیشتر و تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است. براساس همین گزارش‌ها حدود ۴۹ درصد مراجعین به این مراکز در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشته‌اند و حدود ۶۲ درصد از مراجعین به این مراکز زنان بوده‌اند. همچنین حدود ۵۳ درصد مراجعین به این مراکز مجرد بوده و حدود ۵۰ درصد مراجعین به این مراکز تحصیلات لیسانس به بالا دارند.
این گزارش‌ها نشان می‌دهند حدود ۳۷ درصد از آنها شاغل، ۱۶ درصد خانه‌دار و ۱۵ درصد بیکار هستند. حدود ۳۶ درصد این افراد برای مشکلات خانوادگی ۳۶ درصد برای مشکلات روانی- رفتاری، حدود ۱۰ درصد برای مشکلات زوجین و حدود ۱۹ درصد مشاوره پیش از ازدواج به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
اقدامات حمایتی از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده
از اقدامات دیگر دفتر برنامه‌ریزی معاونت ساماندهی حمایت مالی از ۳۴ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده منتخب در کشور و معرفی تعدادی از مراکز منتخب به معاونت توسعه منابع و پشتیبانی جهت استفاده همکاران از خدمات مشاوره به صورت رایگان بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.