صفحه اصلی / لباس های نو عیدتان را قبل از استفاده حتما بشویید!

لباس های نو عیدتان را قبل از استفاده حتما بشویید!

خرید لباس نو برای عید نوروز یکی از سنت‌های ما ایرانیان است. نکته مهم در استفاده از لباس‌های نو، شستن قبل از استفاده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روزنامه خراسان، یکی از چیزهایی که در باره لباس‌های نو که تازه خریده‌ایم، دوست داریم این است که آنها را بدون اینکه بشوییم، می‌پوشیم ولی متخصصان پوست می‌گویند دلایلی وجود دارد که این کار را نباید ادامه دهیم.
محققان می‌گویند روی پارچه لباس‌های نو مواد شیمیایی وجود دارد که در روند تولید به وجود آمده است. این مواد می‌تواند موجب تحریک پوست شما یا بروز واکنش‌های حساسیتی و اگزما شود. مثلاً به پارچه فرمالدئید می‌زنند تا قارچ نزند و چروک نشود.
از طرف دیگر قبل از اینکه شما لباس را بخرید، افراد زیادی ممکن است در فروشگاه آن را برای امتحان کردن پوشیده باشند و از این طریق بیماری‌های پوستی مختلفی می‌تواند به شما منتقل شود که از میان آنها می‌توان به انتقال شپش و گال و بیماری‌های قارچی اشاره کرد.
فکر نکنید اگر لباس را به صورت آنلاین خریده‌اید لباس تمیز است. در روند تولید تا توزیع و تا زمانی که لباس به دست شما می‌رسد افراد مختلفی لباس را لمس کرده و با آن تماس داشته‌اند و این می‌تواند موجب آلوده شدن لباس هم از لحاظ شیمیایی و هم بیولوژیک شود. توصیه می‌شود تمام لباس‌هایی را که به تازگی خریده‌اید قبل از اینکه برای اولین بار بپوشید، حتماً بشویید.
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.