صفحه اصلی / جاده های مازندران رنگ نوروزی به خود گرفت

جاده های مازندران رنگ نوروزی به خود گرفت

با نزدیک شدن به روزها و ساعات پایان سال ۹۶ در مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران زمین و استقرارهای نیروهای راهداری، امداد و نجات، پلیس راه و اورژانس ۱۱۵، جاده‌های این استان رنگ نوروزی به خود گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در جاده‌های مازندران افزون بر ۱۱۶ پایگاه امداد و نجات و اورژانس، ۱۵۰ ایستگاه پلیس راه و ۲۱۹ گشت موتوری پلیس، ۳۳ گروه راهداری با ۳۳۰ نیرو مستقر شدند.
گروه‌های خدمات نوروزی در جاده‌های مازندران که از ۲۴ اسفند ماه نخستین استارت تعطیلات نوروزی زده شد مستقر شدند و تا ۱۵ فروردین برای خدمات دهی در جاده‌ها استقرار خواهند داشت.
جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره گفت: برای تعطیلات نوروزی سال جاری ۱۶ پایگاه سلامت در جاده‌ها برپا شد.
دکتر حامد روحانی زاده افزود: این پایگاه‌ها با ۸۴ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد آمبولانس پوشش می‌دهند.
فرمانده پلیس راه مازندران هم اعلام کرد که محدودیت‌های ترافیکی نوروزی در سه محور اصلی این استان منتهی به پایتخت از ۲۳ اسفند ماه به اجرا گذاشته شد و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷ ادامه خواهد یافت.
سرهنگ محمدرضا قدمی افزود: درتعطیلات نوروزی، ۱۵۰ ایستگاه پلیس در نقاط مختلف جاده‌های برون شهری مازندران فعال است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران هم گفت که ۱۰۴ پایگاه امداد و نجات نوروزی در جاده‌های این استان مستقر شدند.
مجتبی اکبری با اعلام اینکه ۵۴ پایگاه از این تعداد ثابت و بقیه سیار هستند، افزود که این پایگاه‌ها تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ در قالب طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان فعالیت خواهند داشت.
به گفته وی چهارهزارنفرازامدادگران استان آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران هم گفت که در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ حدود ۳۳ گروه راهداری مستقر شدند.
احمد آفرین محمدزاده افزود: در این طرح افزون بر ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۳۰ نیرو در ۲۱ راهدارخانه سازماندهی شدند و تا ۱۵ فروردین ۹۷ در جاده‌ها حضور فیزیکی دارند.
مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته با ۳۵ میلیون تردد و و پذیرش ۱۱ درصد کل تردد جاده‌های کشوری رتبه دوم استان‌های پرتردد را به خود اختصاص داده بود و پیش بینی می‌شود در سال ۹۷ نیز آمار مسافران با توجه به وضعیت جوی مناسب، بیشتر از سال گذشته باشد.
درنوروز ۹۶ افزون بر ۱۲ میلیون نفرشب مسافر در مازندران اقامت کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.