صفحه اصلی / افزایش ۲ دلاری نفت در واکنش به دیدار احتمالی آمریکا و کره‌شمالی

افزایش ۲ دلاری نفت در واکنش به دیدار احتمالی آمریکا و کره‌شمالی

قیمت نفت پس از دو روز کاهش، روز جمعه تحت تاثیر صعود وال‌ استریت و امیدواری سرمایه‌ گذاران نسبت به کاهش تنش‌های ژئوپلتیکی حدود دو دلار افزایش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۸۸ دلار یا معادل ۲.۹۶ درصد افزایش، در ۶۵.۴۹ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۷ درصد افزایش ثبت کرد.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۹۲ دلار یا ۳.۱۹ درصد افزایش، در ۶۲.۰۴ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۳ درصد افزایش نشان داد.
قیمت‌های نفت پس از بسته شدن معاملات، به روند صعودی خود ادامه دادند و هر دو قیمت پایه بیش از دو دلار افزایش یافتند.
بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت پس از انتشار آماری که رشد قوی اشتغال آمریکا در فوریه را نشان داد و صعود وال استریت را بدنبال داشت، جهش یافت.
به گفته جان کیلداف، یکی از شرکای شرکت " اگین کپیتال" در نیویورک، گزارش اشتغال از شرایط اقتصادی قوی حکایت داشته و این رشد شامل تقاضای بالاتر برای انرژی خواهد بود.
دیدار برنامه‌ریزی شده میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که ممکن است به کاهش تنش‌های ژئوپلتیکی کمک کند به بهبود جو بازار کمک کرد.
همچنین عامل مثبت دیگر برای قیمت‌های نفت تعطیل ماندن میدان نفتی الفیل در لیبی بود که ظرفیت تولید ۷۰ هزار بشکه در روز را دارد.
از سوی دیگر شرکت خدمات میدان نفتی بیکرهیوز اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ مارس چهار حلقه کاهش یافته و به ۷۹۶ حلقه رسیده که نخستین کاهش پس از هفت هفته افزایش بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.