صفحه اصلی / آیین رونمایی منطقه فناوری انرژی خوزستان برگزار شد

آیین رونمایی منطقه فناوری انرژی خوزستان برگزار شد

آیین رونمایی منطقه فناوری انرژی خوزستان (ITEC) با حضور استاندار، هیاتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، روسای مراکز علمی و پژوهشی، پارک علم و فناوری و شرکت های نفتی استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، در این آیین که روز  (16 اسفندماه) در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز برگزار گردید، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و رئیس هیات مدیره شرکت فناوران بنیان ایرانیان در سخنانی ایجاد این منطقه را برای استان بسیار با اهمیت عنوان کرد . 
علی کرانی افزود: منطقه فناوری انرژی خوزستان می تواند نقش مهمی در هم افزایی میان شرکت های بخش خصوصی فعال در عرصه ساخت قطعات و تجهیزات با شرکت های مرتبط با صنایع نفت و گاز ایفا نماید. 
وی با اشاره به تاکید وزیر نفت در این زمینه و همکاری شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در شکل گیری این منطقه، خواستار حمایت و پشتیبانی مستمر این شرکت ها در راستای رونق بخشیدن به تقویت منطقه فناوری انرژی  استان شد . 
در این آیین، اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان  ضمن تشریح اقدامات به عمل آمده در جهت توسعه شهرک ها گفت: در زمان حاضر در شهرها و مناطق مختلف خوزستان در مجموع ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که روند توسعه ای دارند .
 دیگر سخنران این آیین فرهاد کیارسی مدیرعامل شرکت فناوران بنیان انرژی ایرانیان بود که با بیان سیر پیگیری ها و تحقق ایجاد این منطقه، گفت: خوزستان محل تمرکز، خرید، مصرف و ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت است و این صنعت می تواند در توسعه زیرساخت ها و زمینه های رشد و شکوفایی استان به نحو مطلوبی اثرگذار باشد .
 در این مراسم علیرضا زراسوندی رئیس بنیاد نخبگان استان تهران نیز در ارتباط با فرصت ها و چالش های پیش روی منطقه فناوری انرژی استان مطالبی بیان داشت .
 در این آیین پس از امضای شش تفاهم نامه همکاری میان شرکت فناوران بنیان انرژی ایرانیان و چند مجموعه علمی، پژوهشی و صنعتی، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان منطقه فناوری انرژی استان افتتاح و آغاز بکار کرد .
 قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران که به همراه مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت در این آیین حضور داشت در گفت وگو با روابط عمومی شرکت ضمن اظهار خشنودی از راه اندازی این مجموعه اظهار کرد: شرکت ملی حفاری برای امضای تفاهم نامه پس از تشکیل تیم تخصصی و تعیین حداقل ۱۰ عنوان فعالیت در زمینه های پروژه، خرید اقلام، خدمات خاص از جمله ارتقاء تکنولوژی و به روز رسانی دستگاه های حفاری و تجهیزات آمادگی خواهد داشت . 
محمد رضا تاکایدی افزود: ایجاد چنین مراکزی موجب هم افزایی میان تولید کنندگان و سازندگان استان و کیفیت بخشی به تولیدات  می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.