صفحه اصلی / اولویت سال آتی راه آهن، توسعه خطوط فرعی شبکه ریلی است

اولویت سال آتی راه آهن، توسعه خطوط فرعی شبکه ریلی است

 معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۹۷ را زمان بهره برداری از پروژه ها عنوان کرد و گفت: باید در سال آتی اولویت همه معاونان فنی، توسعه خطوط فرعی شبکه باشد تا امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای همه مشتریان (مسافری و باری) فراهم آید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «مازیار یزدانی» در یازدهمین گردهمایی معاونان فنی این شرکت ابراز امیدواری کرد سال آینده هم طرح های در دست اقدام و نیمه تمام حوزه فنی و زیربنایی به بهره برداری برسد. 
وی افزود: نوآوری و ایجاد ظرفیت های جدید برای ما مهم است؛ به این ترتیب که با تعریف کار جدید و ایده پردازی، افراد را خلاق و برای خلاقیت ارزشگذاری کنیم تا مانع انفعال کارکنان شویم. 
یزدانی توسعه سرمایه های انسانی و کسب مستمر دانش و استفاده از تجربیات پیشین را لازمه دستیابی به آرمان های راه آهن برای ایجاد یک سیستم ریلی پیشرفته، پیشرو و کارآمد دانست و افزود: باید روحیه جهادی مدیران فنی و زیر بنایی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی تقویت شود و این امر به عواملی مانند ترویج روحیه مطالبه گری، پیگیری وظایف و نیز پاسخگویی در برابر مسوولیت ها نیازمند است. 
وی تاکید کرد برای پویایی و ارتقای علمی و عملی واحدها باید افراد را به استفاده از ظرفیت های اتحادیه بین‌المللی راه‌‌آهن‌های دنیا (یو.آی.سی)، همکاری مستمر با کارگروه ایجاد شده در بخش فنی و زیربنایی و مشارکت در طرح ها و فعالیت های این اتحادیه ترغیب کرد. 
** دستاورهای امسال راه آهن
معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم بهسازی ۹۲۳ کیلومتر و بازسازی ۶۶۰ کیلومتر خطوط، توسعه خطوط حومه ای به طول ۴۶۱ کیلومتر، افزایش ظرفیت خطوط راه آهن (دو خطه سازی) به طول ۱۱۲۷ کیلومتر و تجهیز ۱۶۸ ایستگاه و بیش از ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو به سیستم کنترل اتوماتیک قطار (اِی.تی.سی) با ۲۵۰۰ کیلومتر تراک بندی صورت گرفته است.
به گفته وی، تجهیز و نوسازی ۳۰۰ ایستگاه به سیستم های جدید و به روزرسانی سیستم های ارتباطی، تجهیز و ارتقای سیستم علایم الکتریکی در ۱۲۵ ایستگاه، تجهیز کل شبکه ریلی به سیستم دیسپاچینگ مرکزی و بازگشایی ۲۳ ایستگاه در شبکه موجود ریلی از دیگر اقدام های صورت گرفته است.
وی همچنین به مقاوم سازی ساختمان پنج ایستگاه، ساخت ۱۱۳ کیلومتر دیوار حریم ریلی و سکو، زیرگذر و سایبان در ۲۵ ایستگاه، اصلاح، بهینه سازی و ارتقای تاسیسات ایستگاهی در ۴۵ ایستگاه و ساخت نمازخانه مسافری در ۴۵ ایستگاه اشاره کرد. 
یزدانی از همکاران خود در سراسر کشور خواست در همه بخش ها مانند کارگاه نگهداری و تعمیرات (نت) و کمیته زیرساخت با ادامه مباحث سامانه اطلاعات جغرافیایی حضور فعال داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در چارچوب برنامه ششم توسعه طول شبکه ریلی کشور از ۱۳ هزار به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش می یابد و تا پایان امسال با اتصال پنج مرکز استان به خط آهن، تسهیل سفر و حمل بار، ارتقای ایمنی در بخش حمل و نقل، کاهش هزینه های سفر و تلفات رانندگی در این استانها فراهم می شود.
آنگونه که شانزدهم اسفندماه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل اعلام کرد اکنون سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه و اجراست اما هدف اصلی، اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی تا اوایل سال ۱۳۹۷ است.
بر پایه جدول های آماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در مجموع ۴۰ هزار و ۳۶۳ دستگاه انواع لکوموتیو، واگن، مترو و قطار حومه ای شامل ۶۱۸ دستگاه لکوموتیو، ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن باری، یک هزار و ۵۵۸ دستگاه واگن مسافری، ۱۸۶ دستگاه لکوموتیو مسافری، ۶۵۰ دستگاه خودکشش و قطاری حومه ای، ۶۲۱ دستگاه قطار سریع السیر، ۲۳۱ دستگاه لکوموتیو مانوری و هشت هزار دستگاه مترو در ناوگان صنعت ریلی مورد نیاز است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.