چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / جهانگیری در نجف؛ زیارت حرم امام علی (ع) و بازدید از طرح توسعه حرم

جهانگیری در نجف؛ زیارت حرم امام علی (ع) و بازدید از طرح توسعه حرم

 معاون اول رییس جمهور در سومین روز از سفر خود به عراق، صبح امروز (جمعه) با حضور‌ در نجف اشرف، حرم مطهر و ملکوتی امیرالمومنین حضرت علی(ع) را زیارت کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، جهانگیری همچنین از طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت های اجرایی این طرح و برنامه زمانبندی تکمیل آن قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور پس بازدید از طرح توسعه حرم علوی، با تولیت حرم نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وی در حاشیه بازدید از صحن حضرت زهرا(س) در‌ گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به بازدیدهای خود در زمان آغاز بکار اجرای طرح توسعه حرم علوی، اظهار داشت: کسانی که با کار اجرایی آشنایی دارند، از ابتدا می دانستند که در این طرح هدفگذاری بزرگی هم از نظر طراحی و ساخت و ساز و هم به لحاظ تامین مالی صورت گرفته است.
وی افزود: به فضل الهی تقریبا کار به مراحل نهایی رسیده و بخش اصلی افتتاح شده و مورد استفاده زائرین قرار گرفته و بنام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) نامگذاری شده است.
جهانگیری با بیان اینکه در اجرای این طرح از نظر طراحی و مصالح ساختمانی کار بی نظیری انجام شده، افزود: با وجود استفاده از بهترین مصالح ساختمانی، هزینه های اجرایی طرح بسیار کمتر از هزینه طرح های مشابه بوده و مهمتر از همه اینکه همکاری بسیار صمیمانه ای میان نیروهای اجرایی که عمدتا از ایران هستند با مسئولین حرم وجود دارد و همین همکاری و صمیمیت باعث شده که مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح به سرعت برطرف شده است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با جاذبه بسیار بالایی که بارگاه نورانی امیرالمومنین علی (ع) برای مسلمانان و شیعیان دارد، حتما لازم بود که چنین طرحی اجرا شود و جا دارد که از مسئولین اجرای این طرح و نذورات و کمک های مردم برای اجرای این پروژه مهم صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.
اسحاق جهانگیری در راس یک هیات بلندپایه به منظور گسترش مناسبات و تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه و دو جانبه ظهر روز چهارشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در پایتخت عراق با حیدرالعبادی نخست وزیر، فواد معصوم رئیس جمهوری و سلیم الجبوری رئیس پارلمان ملی این کشور دیدار و گفت و گو کرد. 
هیات های دو کشور در طول این سفر درخصوص راهکارهای تقویت همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری و بانکی بحث و گفت و گو کردند. 
'نیره پیروزبخت' معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد، 'محمد شریعتمداری' وزیر صنعت، معدن و تجارت، 'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی، 'ولی الله سیف' رئیس کل بانک مرکزی، و 'فرود عسگری' معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ، اسحاق جهانگیری را در این دیدارها و مذاکرات همراهی می می کردند. 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.