صفحه اصلی / بعید است آمریکایی ها برجام را کنار بگذارند

بعید است آمریکایی ها برجام را کنار بگذارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز آمریکا و همپیمانان این کشور بر روی آن متمرکز شده اند، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و بعید به نظر می‌رسد که برجام را کنار بگذارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید محسن علوی روز جمعه در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: دشمنان ملت ایران در تلاش هستند از هر فرصتی استفاده کنند تا فضای نارضایتی اقتصادی را در بین مردم ترویج کنند و در مقابل وظیفه ما اثبات وجود امنیت سرمایه‌گذاری است تا این فضای مسموم از بین برود. 
نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس ادامه داد: در این راستا، باید نظام سخت بروکراسی اداری را تسهیل کنیم تا انگیزه سرمایه‌گذاری افزایش یابد. 
وی اظهار کرد: هم اینک حدود یک تریلیون نقدینگی در دست مردم است که بهره گیری از آنها در عرصه تولید می تواند به اشتغالزایی برای یک تا ۲ میلیون نفر منجر شود. 
علوی اظهار کرد: با توجه به رقم چهار تا پنج میلیونی آمار بیکاران کشور، نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی برای برطرف کردن بیکاری در جامعه هستیم. 
وی بیان کرد: جذب سرمایه خارجی نیز نیازمند وجود امنیت سرمایه‌گذاری است اما هم‌اکنون این اعتماد و امنیت اقتصادی با وقوع اختلاس ها و اتفاقات موسسات مالی و اعتباری ضربه خورده است و از این رو باید در مسیر تقویت امنیت اقتصادی گام برداریم. 
نماینده لامرد و مهر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهرستان ها با توجه به موقعیت ویژه‌ای که دارند، در آینده می توانند مشکلات استان فارس را در بیشتر جهات رفع کنند. 
علوی اظهار کرد: احداث آزادراه لامرد – پارسیان و لامرد – خنج و نیز بهره برداری از تونل شهید باقری در آینده ای نزدیک و همچنین تکمیل تکمیل و تجهیز ترمینال فرودگاه لامرد و بیمارستان خیرساز آن که این شهرستان را تبدیل به قطب درمانی خواهد کرد از جمله این موارد خواهد بود. 
امام جمعه لامرد نیز در سخنانی در این همایش با بیان اینکه این شهرستان در زمره فقیرترین و کم بضاعت‌ترین مناطق بوده است، گفت: با تلاش و همت مدیران، این منطقه هم اینک از هر جهت پیشرفت کرده است. 
حجت الاسلام سید اسدالله هاشمی شهیدی افزود: مسئولان باید متوجه باشند که این مردم از جمله سخت‌کوش‌ترین انسان‌ها هستند و سرمایه‌گذاران به این نکته توجه داشته باشند، منافعی که از قبل سرمایه‌گذاری در این منطقه به دست خواهند آورد، حلال‌ترین خواهد بود. 
محمد پیشاهنگ معاون فرماندار لامرد نیز در این همایش گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیش از آنکه استانی و محلی باشد برخوردار از ظرفیت ملی است. 
وی ادامه داد: فرمانداری لامرد با تمام توان از سرمایه‌گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی حمایت همه جانبه خواهد داشت. 
شهرستان لامرد در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.