صفحه اصلی / افزایش تدابیر امنیتی در تهران

افزایش تدابیر امنیتی در تهران

گروه ایران و جهان 
به گزارش کسب و کار نیوز، صبح روز گذشته عناصری تروریستی با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند. 
این عملیات که حدود ساعت ۱۰ در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از ۵ ساعت و بر جای ماندن ۱۲ کشته حدود ساعت ۱۵ به پایان رسید. 
یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد و ۳ تن دیگر نیز توسط نیروهای یگان ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هلاکت رسیدند. گفته می‌شود یکی از عوامل تروریستی مجلس زنده دستگیر شد.
همچنین یک تیم تروریستی دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی (ره) رفته بود که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم یک نفر کشته و دیگری نیز اقدام به انفجار کمربند انتحاری کرد و به هلاکت رسید. 
سرپرست اورژانس کشور گفت: حملات تروریستی در تهران ۱۲ شهید و ۴۲ مصدوم داشت. مدیرکل ضدتروریستی وزارت اطلاعات صبح دیروز اعلام کرده بود که چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند که عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند. وی اظهار کرده بود: دو تیم دیگر حرم امام (ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد هدف اصلی عناصر تروریست از این اقدام که فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و امنیتی است، ایجاد فضای تبلیغاتی برای ناامن نشان دادن کشور است. 
ساعتی پس از اقدام به تیراندازی افراد مسلح در مجلس و حرم امام (ره)، مجلس شورای اسلامی روند معمول خود را در صحن علنی در پیش گرفت و نمایندگان به کار خود در بررسی طرح‌ها و لوایح ادامه دادند. 
همچنین با هوشیاری عوامل امنیتی محوطه حرم امام نیز به شرایط عادی بازگشته و تحت کنترل است. 
در حال حاضر داعش با پذیرفتن مسئولیت این حمله تروریستی از عملیات تروریستی خود «فیلم» منتشر کرد؛ در این فیلم به زبان عربی صحبت می‌شود. گفته می‌شود تروریست‌ها قصد ورود به صحن علنی مجلس را داشتند. وزارت کشور گفته است تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند. 
افرادی مسلح که به گفته یکی از نمایندگان ۴ نفر بودند، حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز گذشته با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند. 
معاون امنیتی وزیر کشور گفته بود تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند
سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۴ تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون‌ها را کنترل کردند. 
وی افزود: تروریست‌ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند. براساس گزارش اورژانس، حدود ۳۰ نفر مجروح شدند و شهادت ۲ نفر هم تایید شده است. 
خبرگزاری‌های خارجی: داعش مسئولیت حمله به ایران را بر عهده گرفت
برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به نقل از پایگاه خبری رسمی داعش گزارش داده‌اند که این گروه تروریستی مسئولیت حمله به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) را بر عهده گرفته است. 
برخی رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه و رویترز اقدام به انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه تروریستی داعش کردند که نشان می‌دهد داعش مسئولیت حملات روز گذشته در تهران را بر عهده گرفته است. 
سرپرست حرم امام خمینی (ره) حادثه تروریستی صبح دیروز در حرم مطهر امام خمینی را تشریح کرد. 
توضیحات حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در این باره به شرح زیر است: حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم) و یک شهید (مامور فضای سبز) داشت. 
ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می‌کنند. هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی‌هدف می‌کنند. 
در همین زمان ۳ نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می‌رسند. در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می‌کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می‌شود. 
تروریست دوم فرار می‌کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می‌رسد و ماموران موفق می‌شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. 
تروریست‌ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند. 
انتقال ۳۵ مجروح حادثه تیراندازی مجلس و حرم امام به بیمارستان۳۵ مجروح حادثه تیراندازی دیروز در مجلس و حرم امام خمینی (ره) به بیمارستان منتقل شده‌اند. 
عباس زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت و رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: تا این لحظه ۳۵ مجروح این دو حادثه به بیمارستان‌ منتقل شده‌‌اند که ۱۳ تن از مجروحان به بیمارستان سینا، ۱۱ تن به بیمارستان طرفه، ۵ تن به بیمارستان امام حسین و ۶ تن به بیمارستان هفتم تیر منتقل شده‌اند که مجروحان بیمارستان هفتم تیر در حادثه تیراندازی حرم مطهر امام (ره) دچار مجروحیت شده‌اند. 
وی با اشاره به عیادت وزیر بهداشت از مجروحان این حادثه گفت: وزیر بهداشت با حضور در این بیماستان‌ها از نزدیک وضعیت درمانی مجروحان را پیگیری می‌کند.
در حادثه تیراندازی مجلس هیچ نماینده‌ای صدمه ندیده است
یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که در جریان حادثه تروریستی تیراندازی دیروز مجلس به هیچ نماینده‌ای آسیب و صدمه‌ای نرسیده است. 
غلامرضا کاتب دیروز در گفتگوی تلویزیونی درباره حادثه تروریستی مجلس گفت: صبح امروز ۴ نفر از تروریست‌های نافهم به بخش اداری مجلس هجوم آوردند. با وجود اینکه این تروریست‌ها دست از خون‌آشامی و شیطنت برنمی‌دارند اما نمایندگان به روال عادی کار خود در صحن مجلس تا آخرین ساعات کاری پرداختند. 
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان با صبر و هوشمندی مجلس را اداره کردند، گفت که در همین رابطه طرح الغا و گزارش کمیسیون صنایع درباره حادثه معدن یورت مورد بررسی قرار گرفت. 
این عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در جریان این حادثه هیچ صدمه‌ای به نمایندگان و همکاران ما وارد نشده است و این حرکات تروریستی با دعای خیر ملت ایران خنثی شد. 
در همین راستا سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در مجلس حضور یافتند. 
مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات: یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد
مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد: دیروز در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد. سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز ظهر دیروز در بین نمایندگان مجلس در سالن آفتاب حضور یافت. رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره حادثه تیراندازی صبح دیروز مجلس ارائه کرد. علی لاریجانی دیروز در پایان جلسه علنی گفت: دیروز صبح چند تن از تروریست‌های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند. وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست‌ها دنبال مساله‌سازی هستند و از آن‌جایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می‌خواهند خدشه وارد کنند. لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد. مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات، تعداد عملیات‌های تروریستی را که قرار بود دیروز در تهران انجام شود سه عملیات اعلام کرد. 
مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات اعلام کرد صبح دیروز ۱۷/ ۳/ ۹۶ چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آنها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند. 
وی ادامه داد: دو تیم دیگر یکی حرم امام (ره) و دیگری ساختمان مجلس شورای اسلامی را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم امام (ره)، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد. 
مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیراندازی به مراجعان به یکی از ساختمان‌های اداری مجلس را کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: اطلاعات دقیق درباره این حادثه تروریستی متعاقبا اعلام می‌شود. 
تدابیر شدید امنیتی در خیابان‌های منتهی به مجلس
خیابان‌های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد. 
پس از حادثه تیراندازی صبح دیروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری شد. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان‌های اطراف آن داده نشد. 
ابوطالبی: برای مبارزه با تروریسم باید استوار‌تر و منسجم‌تر حرکت کنیم
مسئول سیاسی دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه جهان بایدنشان دهد تروریسم محکوم است و شرق وغرب نمی‌شناسد، تاکید کرد: برای مبارزه با آن باید استوارتر، منسجم‌تر و یکپارچه‌تر حرکت کنیم. 
حمید ابوطالبی مسئول سیاسی دفتر ریاست‌جمهوری در توئیتر نوشت: « اقدام تروریستی تهران اگردراروپا ویاهرجای دیگری رخ می‌دادتلفات بسیاری دربرداشت؛ درودبراقتداروصلابت نیروهای سپاهی، بسیجی، انتظامی وامنیتی ایران»
«جهان بایدنشان دهدتروریسم محکوم است وتهران وپاریس ولندن ویاشرق وغرب نمی‌شناسد وبرای مبارزه باآن باید استوارتر، منسجم ترویکپارچه‌تر حرکت کنیم.»
سپاه پاسداران:ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذاریم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با تشریح اقدام تروریستی صبح دیروز تهران تاکید کرد: ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذاریم و برای حفاظت از جان مردم لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد. 
 به گزارش انتخاب، در پی اقدام تروریستی که صبح دیروز (چهارشنبه) هفدهم خرداد ماه در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) به وقوع پیوست، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح این اقدام ددمنشانه پرداخت.
واکنش‌های بین‌المللی به حملات تروریستی داعش در تهران
حملات تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی در تهران، واکنش‌های بین‌المللی را درپی داشت. 
مقامات و سران کشورهای مختلف به حملات تروریستی گروه «داعش» به ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم مطهر «امام خمینی» بنیان‌گذار انقلاب اسلامی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. 
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی بیانیه‌ای گفت: «حملات تروریستی ایران که داعش آنها را بر عهده گرفته است، نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند. »
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با محکوم کردن حملات داعش، تاکید کرد: «این اتفاقات یادآور ضرورت اتحاد علیه تروریسم حتی اتحاد با کشورهای مسلمان است. »
«ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نیز در یک بیانیه توئیتری از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواست حملات در تهران را محکوم کند و نوشت: «تذکر به رئیس‌جمهوری آمریکا: محکومیت تروریسم، اگر می‌خواهد قابل قبول باشد، نباید گزینشی باشد. باید (حملات) تهران را هم مانند (حملات) اروپا محکوم کرد. »
«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی بیانیه‌های جداگانه به رهبر انقلاب، رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اقدامات تروریستی تهران را محکوم کرده و نوشت: «اینگونه جنایات تروریستی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم می‌افزاید و ایران در پیشاهنگ (حرکت‌کنندگان) برای نابود کردن اهداف این تروریسم و کسانی که پشت پرده آن هستند، باقی خواهد ماند. »
«حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان نیز گفت: آنچه در ایران اتفاق افتاد «اقدامی تروریستی» است، «تروریسم» دستاورد یکی از کشورهای عربی است و قبل از اینکه دستاوردی نظامی باشد، فکری و فرهنگی است. 
«آنتونیونی تایانی» رئیس پارلمان اروپا طی پیام توئیتری گفت: «من با رئیس مجلس ایران و مردم ایران اعلام همبستگی می‌کنم. این حملات تروریستی باید با شدیدالحن‌ترین الفاظ محکوم شود. »
«کمیته‌های مقاومت فلسطین» اقدامات دیروز تروریست‌های داعش در تهران را محکوم کردند و در ادامه به وحدت امت اسلام برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی امت اسلام فرا خواندند. 
«حمه الهمامی» سخنگوی حزب کارگران تونس با بیان اینکه هدف از حملات تروریستی تهران گسترش هرج و مرج در منطقه است، عربستان سعودی را پایه گذار تروریسم در منطقه دانست. 
وزارت خارجه سوریه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این حملات را به‌شدت محکوم کرد. 
وزارت خارجه فرانسه نیز حملات تروریستی داعش در تهران را محکوم کرد
پوتین: این حادثه تمایل مسکو و تهران را برای تقابل مشترک با تروریسم تشدید می‌کند
ولادیمیر پوتین ضمن ابراز همدردی با رئیس‌جمهوری کشورمان حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ضمن ابراز همدردی با حسن روحانی اعلام کرد که این حادثه تمایل روسیه و ایران را برای تقابل مشترک با تروریسم تشدید خواهد کرد. 

 

همچنین مطالعه کنید:

تجهیز واحدهای نظارت و بازرسی اتاق های اصناف به ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.