صفحه اصلی / افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در تبریز

افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوا در روزهای اخیر و افزایش مصرف برق در تبریز، از نظر توازن بین تولید و مصرف انرژی محدودیت هایی وجود دارد.
بر اساس این اطلاعیه و با توجه به نمودارهای آماری پیک بار، مصرف برق در حوزه شرکت توزیع نیروی برق تبریز نسبت به دوره مشابه سال گذشته به طور میانگین حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.
در این اطلاعیه عنوان شده است: با توجه به اینکه از ساعت ۱۱ تا ۱۵ شاهد اوج مصرف برق هستیم همکاری مستمر مردم و سازمان ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تامین برق پایدار ضروری است.
در ادامه این اطلاعیه، با تاکید بر استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی خاطرنشان شده است: انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق و بستن کامل درب و پنجره به هنگام استفاده از کولر، از راهکارهای ساده در جهت بهینه سازی مصرف انرژی است.
مردم تبریز در روزهای گذشته گرمای بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد را تجربه کردند و در زمان حاضر (ساعت ۲۰ یکشنبه) دمای هوای این شهر ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر است.
شرکت توزیع برق تبریز در حدود ۹۳۰ هزار مشترک دارد.
تابستان گذشته پیک مصرف برق تبریز برابر با ۲ هزار و ۹۸۸ مگاوات بوده این درحالیست که میزان مصرف برق در سال جاری به ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.