صفحه اصلی / سهم ۱۸ درصدی قطعه‌سازی از ارزش افزوده صنایع

سهم ۱۸ درصدی قطعه‌سازی از ارزش افزوده صنایع

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۸ درصد ارزش افزوده صنایع ناشی از صنعت قطعه‌سازی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، رضا رحمانی در همایش ماشین سازان و قطعه سازان خودروی تبریز با بیان این‌که خودروسازی لکوموتیو صنایع است، اظهار کرد: صنعت قطعه سازی و خودروسازی بیشترین ضریب پیوند را با سایر صنایع دارند؛ به طوری‌که این صنعت می تواند با بیش از ۶۰ نوع صنعت ارتباط تنگاتنگ و پویایی داشته باشد و منجر به توسعه زنجیره سایر صنایع شود.
وی با اشاره به اهداف کمی و کیفی چشم انداز وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: به دنبال این هستیم که در صنعت قطعه‌سازی، رتبه یک خاورمیانه، رتبه پنجم آسیا و رتبه ۱۱ جهان را کسب کنیم. همچنین در افق چشم انداز مقرر شده سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تولید و ۳۰ هزار دستگاه هم صادر کنیم.  
رحمانی ادامه داد: باید ۲۵ میلیارد دلار قطعه تولید و حدود شش میلیارد هم صادر کنیم. همچنین از نظر کیفی هم باید ضمن ارتقای کیفیت محصولات و خدمات و کاهش میزان آلایندگی، در راستای کاهش میزان مصرف گام برداریم.
وی گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی برای نوسازی ناوگان تعریف شده است تا بتوانیم در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
براساس این طرح، مقرر شده بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس، کامیون و وانت طی سه سال نوسازی شود و باید طی سه سال ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری و ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری، ۱۲۰ هزار دستگاه کامیون، ۶۰۰۰ دستگاه کامیونت و ۴۹۰۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.