صفحه اصلی / طرح افزایش ظرفیت و کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس افتتاح شد

طرح افزایش ظرفیت و کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس افتتاح شد

طرح افزایش ظرفیت و کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس عصر امروز چهارشنبه با حضور رییس جمهوری، وزیر نفت و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در مراسم بهره برداری از این طرح اظهار داشت: برای اجرای این طرح که زمینه اشتغال مستقیم ۶۰۲ نفر را فراهم آورده رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.
هاشم نامور بیان داشت: طرح افزایش ظرفیت و کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس شامل واحدهای مختلفی است که امروز با حضور رییس جمهوری دو واحد بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سبک واحد ایزومریزاسیون آن به بهره برداری رسید.
وی از جمله هدف های اجرای این طرح را تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین براساس استاندارد‌های یورو ۴، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و فراهم شدن زمینه اشتغال مولد عنوان کرد.
نامور خاطرنشان کرد: ظرفیت پالایش واحد بنزین سازی روزانه ۲۵ هزار بشکه و واحد ایزومریزاسیون ۲۰ هزار بشکه در روز است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: بخش دوم واحد ایزومریزاسیون، شامل ایزومرسازی نفتای سبک، قرار است تیرماه ۹۷ به بهره‌برداری برسد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی، ۱۸ درصد از انرژی کشور را تامین می کند.
پالایشگاه نفت بندرعباس در ۲۳ کیلومتری غرب این شهر واقع شده و به عنوان سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان امروز چهارشنبه نهم اسفندماه وارد هرمزگان شده است.
در این سفر ۲ روزه ۱۵ طرح مهم با هزینه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.