صفحه اصلی / بندر شهید رجایی راهبردی است

بندر شهید رجایی راهبردی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه پس از فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز سه بندر شهید رجایی هرمزگان، اظهار داشت: این طرح، بندر شهید رجایی را که بندری راهبردی برای ایران اسلامی است به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می کند.
وی با تاکید بر تکیه و توان داخلی در پیشبرد و اجرای امور، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به مدد بهره مندی از جوانان غیور و متخصص و متعهد در جایگاه بسیار بالایی در منطقه قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در این مراسم بر بهره مندی هر چه بیشتر از توان بخش خصوصی در اجرای امور و بر رفع موانع سرمایه گذاری پیش روی این بخش تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان امروز چهارشنبه نهم اسفندماه میهمان مردم هرمزگان است.
در این سفر ۲ روزه ۱۵ طرح مهم با هزینه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید..
احداث زیرساخت های فاز ۳ بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به استان هرمزگان (ششم اسفندماه ۹۲) در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد (بهمن ماه ۹۳) عملیات عمرانی این طرح عظیم بندری با حضور معاون اول رییس جمهوری، شروع شد.
نتیجه این حرکت راهبردی علاوه بر رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام و تامین تجهیزات استراتژیک اسکله های فاز ۲، ظرفیت مهم ترین بندر کشور به شش میلیون تی.ای.یو کانیتنر افزایش پیدا کرده و مهم تر از همه اینکه، طی سه چهار سال اخیر برای جمعیتی نزدیک به چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده که نقطه عطفی در عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۹۶ (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قلمداد می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.