صفحه اصلی / چرخ های توسعه اقتصادی استان کردستان زنگ زده است

چرخ های توسعه اقتصادی استان کردستان زنگ زده است

سنندج – نماینده‌ مردم شهرستانهای سنندج و دیواندره‌ و کامیاران گفت: در حوزه‌ های شهری و روستایی کارهای بزرگی انجام شده‌ است، اما در کل چرخ توسعه اقتصاد کردستان زنگ زده‌ است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  بعد از ظهر امروز اولین همایش همیاری و مشارکت در پیشرفت و آبادانی از سوی قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی استان کردستان در سالن همایش های اداره کل تبلیغات کردستان برگزار شد.
سید مهدی فرشادان نماینده مردم‌ شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: چرخ امنیت در کردستان بسیار خوب می چرخد اما چرخ اقصاد در این استان زنگ زده و در حال از کار افتادن است.
وی افزود: کردستان در بسیاری از جهات محروم بوده و از جمله در حوزه جاده روستایی آخرین استان کشور است.
فرشادان افزود: هم اکنون ۳۳ سد در استان موجود است که‌ ۶ میلیارد مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شده اما حق آبه‌ کردستان به‌ نسبت بارش استان و میانگین آبیاری زمین های کشاورزی در کل کشور بسیار اندک است باید بر اساس سند توسعه‌ دولت سطح کشت آبی زمین کشاورزی استان کردستان افزایش یابد.
در این همایش، جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کردستان با بیان اینکه این همایش به عنوان نمونه‌ در سطح کشور برگزار می شود، گفت: تلاش ما این است که در راستای توسعه و آبادانی استان گام برداریم.
عبدالحسین یوسفی افزود: در سال جاری پیشنهاد شده که ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج به عنوان دهستان تعریف شود تا قرارگاه پیشرفت و آبادانی بتواند در این منطقه ورود پیدا کند. ۳۱۰ پروژه در حوزه پیشرفت و آبادانی روستاهای کردستان تعریف شده که ۷۰ درصد آن توسط مسئولان و مردم پیشنهاد شده است.
وی عنوان کرد: تلاش می کنیم در سال ۹۷ با همکاری دستگاه های مختلف در حوزه اقتصاد و معیشت روستاها گام های بهتری بردایم. قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به منظور تحقق فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد، فرهنگ، آموزش، معیشت، تعلیم و تربیت و رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار کشور تشکیل شده و از سال ۹۶ آغاز به کار کرد.
شایان ذکر است که‌ در پایان این مراسم از فعالین عرصه‌ پیشرفت و آبادانی استان کردستان به‌ رسم یادبود با لوح تقدیر تشکر و قدردانی شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.