صفحه اصلی / ثبت سفارش خودرو آغاز شد

ثبت سفارش خودرو آغاز شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «علی علی آبادی فراهانی» روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: ثبت نام در سایت ثبت سفارش خودرو از امروز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده است.
وی تصریح کرد: مصوبه ابلاغی روز گذشته (شنبه) هیات وزیران در مورد واردات خودروهای سواری، تکمیل آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوب سال ۱۳۸۲ و اصلاحات آن بود.
براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی تارت (شاتا)، مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه با بیان اینکه ماده (۱۳) تا (۱۷) به آیین نامه مذکور اضافه شده است، افزود: در ماده (۱۳) تاکید شده که واردات خودرو منوط به داشتن نمایندگی رسمی و زیرساخت‌های لازم برای ارایه خدمات پس از فروش است.
علی آبادی فراهانی در خصوص واردات توسط اشخاص غیرنماینده نیز گفت: واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر نماینده در صورتی که با نمایندگان رسمی قرارداد ارائه خدمات پس از فروش منعقد کنند، امکان پذیر است.
وی با تشریح ماده هفت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوب اسفندماه ۹۵ هیات وزیران، اضافه کرد: خودورهای وارداتی که از سال ساخت آن‌ها کمتر از یک سال گذشته است نیز امکان ثبت سفارش دارند و امروز (۱۰ دی ماه) که آخرین روز سال میلادی ۲۰۱۷ محسوب می شود، آخرین فرصت ثبت سفارش خودروهای با سال ساخت ۲۰۱۶ است.
مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه در پایان تصریح کرد: متقاضیان ثبت سفارش این گونه خودروها تا پایان وقت اداری امروز نسبت به انجام مراحل ثبت سفارش اقدام کنند و دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت مساعدت و همکاری لازم را در این خصوص به عمل می‌آورد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری روز گذشته دستورالعمل جدید واردات خودرو را که در هیات وزیران تصویب شده بود، ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل واردات خودرو سواری، با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸ منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم برای ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت،معدن و تجارت است.
بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع است.
همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است.
دولت در این دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی را ۵۵ درصد، خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی را ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی را ۹۵ درصد اعلام کرده است.
گفتنی است از ابتدای سال جاری تا پایان ۲۸ آذرماه ۵۸ هزار و ۶۳۷ دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.
سامانه ثبت سفارش واردات خودرو به دلیل حجم بالای واردات و به دلیل آنچه «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران آن را «مدیریت منابع ارزی» عنوان کرده، از تیرماه بسته شده است و دولت قصد دارد شیوه نامه جدیدی را برای واردات خودرو تهیه و تصویب کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.