صفحه اصلی / فتنه ۸۸ شورش اشرافیت حاکم بر نظام جمهوری اسلامی علیه مستضعفان بود

فتنه ۸۸ شورش اشرافیت حاکم بر نظام جمهوری اسلامی علیه مستضعفان بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان روز یکشنبه در آئین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی و رونمایی از آخرین منشورات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: این گروه معتقد بودند که باید امکانی به وجود آید که خوب بخورند، زندگی کنند و اشرافیت را سر پا نگه دارند.
وی بیان داشت: فتنه ۸۸، شورش رانت خوارانی بود که به حکومت به مثابه یک طعمه نگاه می کردند.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: مساله فتنه، یک اصطلاح ادبی در ادبیات سیاسی تشیع است و فتنه به معنای شورش علیه امام به حق و رهبر شرعی و قانونی است.
وی به چهار فتنه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: فتنه سال ۶۱، بنی صدر، منافقین، سال ۷۸ و کوی دانشگاه و سال ۸۸ فتنه‌هایی است که در کشور رخ داد.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: در سال ۸۸ فتنه ای به وجود آمد که یک طرف آن آمریکا، منافقین، بهائیان، سلطنت طلبان و حزب توده بود و در کنار آنها نیز کسانی قرار گرفتند که افتخارشان همراهی با امام راحل بود اما با بهائیان و آمریکا همراه شدند.
وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ آنها که قدرت و رانت خواری خود را در خطر می‌دیدند در کنار دشمنان انقلاب امام و اسلام ایستادند، افزود: امروز نیز با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم لذا باید آمادگی خود را بالا ببریم.
حسینیان یادآور شد: امروز کشور با مشکلات بسیاری مواجه است از جمله اینکه قوه قضاییه نتوانسته آنگونه که باید، به عدالت آرمان گرایانه اسلام عمل کند، دولت نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند و قوه مقننه کارهای درخور امام راحل و انقلاب انجام نداده است.
وی ادامه داد: با وجود همه کمبودها و تقصیرها، اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما نقشه بکشد اگر دولت آمریکا و ترامپ بخواهد تغییری در دولت ایران بدهد، با وجود انتقاد به عملکرد دولت، جلوی او خواهیم ایستاد.
حسینیان هشدار داد: باید دقت کنیم همان اشتباهی که فتنه‌گران در سال ۸۸ مرتکب شدند به خاطر دشمنی با احمدی نژاد و در کنار اوباما ایستادند، مبادا نیروهای متدین و حزب‌الله نیز همان اشتباهات را تکرار کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما از نظام جمهوری اسلامی ایران با خون و جان دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم رهبری تنها بماند و عده ای اراذل و اوباش شعارهایی بدهند که دل خانواده شهدا به درد آید.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: این فتنه ها با حیثیت و سرنوشت ما دست به گریبان است و بنا به فرموده حضرت علی (ع) بدترین و ترسناک ترین فتنه، فتنه های کور است.
حسینیان خطاب به ترامپ نیز گفت: در شرایطی اظهار نظر کرده و از حقوق بشر حرف می زنی که طوماری از سیاهی ها علیه حقوق بشر داری، به گونه ای که در سال ۱۹۹۲در شورشی در لس آنجلس در یک روز ۵۰ نفر از شورشیان را کشته و ۱۰ هزار نفر را نیز روانه زندان و یا محکوم کردید، حال چگونه است که با این شرایط ، برخورد علیه تظاهرکنندگان ما را خشونت آمیز می خوانید.
در این آئین از خانواده شهیدان حسین غلام کبیری و امیر حسام زولعلی قدردانی و از کتاب های نقش رسانه های مجازی در فتنه سال ۸۸ نوشته علی اکبر رزم جو و علی عنایتی و نقش امام خامنه ای در مهاربحران سال ۸۸ نوشته علی اصغر اصغر زاده رونمایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.