صفحه اصلی / استاندار خوزستان بر شتاب بخشی به اجرای طرح آبرسانی غدیر تاکید کرد

استاندار خوزستان بر شتاب بخشی به اجرای طرح آبرسانی غدیر تاکید کرد

استاندار خوزستان گفت: تامین آب شرب استان مسئله حاکمیتی بوده و در اولویت قرار دارد و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های طرح غدیر باتوجه به خشکسالی احتمالی پیش رو، یک امر ضروری است.
به گزارش کسب و کازر نیوز به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "غلامرضا شریعتی" روز جمعه ۱۳ بهمن ماه، در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: در حال حاضر شاهد اجرای یکی از بزرگترین طرح های آب رسانی در ایران و شاید در جهان هستیم که باید از این فرصت و اعتبارات اختصاص داده شده به آن، برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی افزود: پروژه آبرسانی در منطقه ام الدبس از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و تا سال ۱۳۹۳ روند کندی داشته و با دستور رییس جمهوری از سال ۱۳۹۵ سرعت بیشتری به خود گرفت و انتظار می رود بازهم سرعت کار بیشتر شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: دولت اعتبارات لازم و شرایط مناسب را فراهم کرده و ما باید به خوبی این پروژه را مدیریت کرده و کار را پیش ببریم.
وی بیان کرد: تمام متولیان کار، برنامه های اجرایی این پروژه بزرگ را به خوبی پیش می برند و شایسته تقدیر است، اما باتوجه به زمان زیادی که این طرح برده، نیاز است سرعت کار بالاتر برود.
شریعتی تصریح کرد: تابستان سال آینده باتوجه به خشکسالی پیش بینی شده، شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه و اطراف آن روزهای سختی را در پیش خواهند داشت و انتظار می رود که حداقل از نظر آب شرب با مشکلی مواجه نباشند.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی تا آن جا که امکان دارد باید وابستگی خود را به کارون به حداقل برسانیم و الزام برای این عدم وابستگی، انجام پروژه های طرح غدیر در کمترین زمان است.
استاندار خوزستان گفت: تامین آب شرب مسئله حاکمیتی است و باید در اولویت قرار گیرد و بحث آب کشاورزی جزو مسائل تخصصی است که باید پس از تامین آب شرب مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: بودجه خوزستان در بحث تامین آب شرب نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و ما باید از این فرصت ایجاد شده و اهتمام دولت به خوزستان نهایت استفاده را ببریم.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز جمعه به همراه جمعی از مسئولان استان از طرح آبرسانی غدیر در جنوب استان بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات این طرح را بررسی کرد.
وی ابتدا از ایستگاه پمپاژ شهر دارخوین بازدید و مشکلات آبرسانی به مناطق مختلف این شهر را بررسی کرد و پس از آن با حضور در محل طرح آبرسانی غدیر در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت.
بازدید از خط انتقال آب غدیر از دارخوین به شادگان به طول ۲۵ کیلومتر و قطر ۱۳۰۰ میلی متر و همچنین خط انتقال آب قیصریه به حسینیه به طول ۸۸ کیلومتر از پروژه هایی بود که استاندار خوزستان از نزدیک روند کار آنها را مشاهده کرد.
همچنین بازدید از ایستگاه پمپاژ ام الدبس، مخازن متعادل کننده، خط انتقال جارمه به ام الدبس به طول ۱۰۰ کیلومتر و قطر ۲۴۰۰ میلی متر، تونل آبرسانی غدیر در جاده اندیمشک و آبگیر سد دز از جمله پروژه هایی بود که استاندار خوزستان از آنها بازدید کرد.
همچنین در این بازدیدها عملیات اجرایی احداث خطوط لوله انتقال آب با قطر ۲۴۰۰ میلی متر از تلمبه خانه ام الدبس به سد دز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) روز جمعه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با دستور استاندار خوزستان آغاز شد.
اجرای طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور در سال ١٣٨۶ آغاز شد که تا سال ۱۳۹۳، حدود ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
در سه سال اخیر پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی غدیر به ۵۲ درصد رسیده و اکنون در دشت آزادگان که بخشی از پروژه آبرسانی غدیر در آن اجرا می شود، بخش عمده کار آبرسانی در حال اتمام است.
وزارت نیرو تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشت آزادگان هزینه کرده است که از جمله این اقدامات خط انتقال آب از ام‌الدبس به تصفیه‌ خانه سوسنگرد به طول ٢۶ کیلومتر، خط انتقال از تصفیه‌خانه سوسنگرد به شهرستان‌های حمیدیه به طول ٢٧ کیلومتر، هویزه به طول ١٨ کیلومتر و بستان به طول ٣٣ کیلومتر و خط انتقال از هویزه به رفیع به طول ٣٣ کیلومتر و خط انتقال آب از بستان به چذابه بوده است.
خط انتقال آب اضطراری به همراه یک ایستگاه پمپاژ برای شهرستان حمیدیه نیز به طول ١١ کیلومتر اجرا شده است.
در مجموع ١۶٩ کیلومتر خط انتقال برای همه شهرها و روستاها احداث شده است.
همچنین طرح انتقال آب از بستان به چذابه با هدف آبرسانی به پایانه مرزی چذابه و ١٣ روستای اطراف آن با احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ١٨۵ مترمکعب در ساعت و خط انتقال به طول ٢٨ کیلومتر صورت گرفته است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.