صفحه اصلی / ستارگانی که در سال ۲۰۱۷ از فوتبال خداحافظی کردند

ستارگانی که در سال ۲۰۱۷ از فوتبال خداحافظی کردند

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ‌۲۰۱۷ سال خداحافظی بزرگان بود. آخرین بازیکنی که در این سال اعلام بازنشستگی کرد، کاکای برزیلی بود. برنده توپ طلای ۲۰۰۷ در سن ۳۵ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. هافبک برزیلی، تکنیک فوق‌العاده‌ای داشت و بهترین روزهایش را در میلان سپری کرد. او شش فصل برای تیم ایتالیایی در دو دوره متفاوت بازی کرد و در میان سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹  دوران درخشانی در این تیم داشت. هافبک برزیلی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۶۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست اما در حد انتظار واقع نشد. او سپس به برزیل بازگشت تا برای سائوپائولو بازی کند. کاکا سه فصل آخر دوران بازی‌اش را در اورلند پیراتس بازی کرد.
با این حال کاکا تنها ستاره‌ای نبود که در این سال کفش‌هایش را آویخت. در بایرن مونیخ دو بازیکن پر افتخار این تیم یعنی فیلیپ لام و ژابی آلونسو از جهان فوتبال خداحافظی کردند. مدافع راست بزرگ آلمانی در زمان پپ گواردیولا به یک هافبک تبدیل شد و پس از ۱۲ سال حضور در تیم آلمانی کفش هایش را آویخت. او مهره کلیدی بایرن مونیخ و تیم‌ ‌ملی آلمان در فتح عناوین بود و توانست به بازوبند کاپیتانی تیم‌ ‌ملی برسد.
از طرفی هافبک ‌اسپانیایی در ۳۵ سالگی پس از یک دوران موفق کفش‌هایش را آویخت. او توانست دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن رئال مادرید و یک قهرمانی با لیورپول به دست آورد. همچنین یک قهرمانی در لالیگا، دو کوپا دل ری، دو یورو و یک جام جهانی را تجربه کرد. هافبک اسپانیایی با پیراهن بایرن سه قهرمانی در بوندسلیگا به دست آورد. آلونسو یکی از بهترین هافبک‌های تدافعی فوتبال ‌اسپانیا محسوب می‌شد.
در ایتالیا هم دو بازیکن بزرگ اعلام بازنشستگی کردند. آندره پیرلو و فرانچسکو توتی تصمیم گرفتند در سال ۲۰۱۷ فوتبال را کنار بگذارند. هافبک ایتالیایی در تیم نیویورک سیتی پس از سه سال حضور در آمریکا از جهان فوتبال خداحافظی کرد. پیرلو پیش از این به یکی از بزرگترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایتالیا تبدیل شده بود. او برای تیم‌های اینتر، میلان و یوونتوس بازی کرد و یکی از بهترین ضربات آزاد زنان تاریخ محسوب می‌شد.
از طرفی توتی جزو بازیکنان یک باشگاهی بود و تمام دوران بازی‌اش را در رم گذراند. مهاجم ایتالیایی نخستین بازی‌اش را برای تیم اول رم در سال ۱۹۹۳ انجام داد و تا سال ۲۰۱۷ برای این تیم بازی کرد. توتی در ۴۰ سالگی پس از انجام ۷۸۶ بازی و به ثمر رساندن ۳۰۷ گل کفش‌هایش را آویخت.
در انگلیس مهم‌ترین خداحافظی به فرانک لمپارد مربوط می‌شد. هافبک انگلیسی در چلسی به یک اسطوره تبدیل شد. او مدت کوتاهی هم در منچسترسیتی حضور داشت و مدتی هم در نیویورک سیتی بازی کرد. لمپارد ۱۳ سال با پیراهن آبی‌های لندن بازی کرد و در آن جا درخشید.
از دیگر بازیکنان بزرگی که خداحافظی کردند دیرک کویت بود. مهاجم هلندی توانست با فاینورد قهرمان لیگ کشورش شود. کویت آمار گلزنی قابل توجهی در کشورش داشت و در جهان با پیراهن لیورپول شناخته شد. او در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ برای تیم انگلیسی بازی می‌کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.