صفحه اصلی / قاسم‌پور: مدیریت شخصی در فوتبال ما جواب نمی‌دهد

قاسم‌پور: مدیریت شخصی در فوتبال ما جواب نمی‌دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در باره مالکیت بخش خصوصی در فوتبال امروز ایران اظهار کرد: تیم‌هایی که با مدیریت شخصی در فوتبال ما هستند، دیگر جواب نمی‌دهند. بعضی از این مالک‌ها به طور کلی برای خود فوتبال وارد مدیریت فوتبال نمی‌شوند بلکه اهدافشان چیز دیگری است. آنها می‌خواهند معروف شوند و از کنار این شناخته‌شدن بتوانند منافعی کسب کنند تا به جاهای بالاتری برسند. مثلا از بانک‌ها وام‌های کلان بگیرند و حتی از این جایگاه به عنوان یک سکوی پرتاب برای رسیدن به مناصب سیاسی استفاده کنند؛ مانند عضویت در شورای شهر.
او درباره تیم‌هایی که به علل گوناگونی از جمله مالکیت رو به انحلال هستند، تصریح کرد: فوتبال ما یک فوتبال هزینه‌بر است یعنی نمی‌تواند برای خودش درآمدزایی کند و به خود متکی باشد. دقیقا باید وابسته به یک سازمان و ارگان باشد.
قاسم‌پور درباره حرکت رو به انحلال تیم‌هایی مثل پاس، شموشک، راه‌آهن و … نیز گفت: مثلا تیم ریشه‌داری مثل پاس که زیر نظر نیروی انتظامی بود انتقالش به یک شهرستان کار اشتباهی بود. این تیم می‌توانست برای جذب بازیکن، هزینه کمتری کند چرا که شامل قانونی می‌شد که می‌توانست سرباز – بازیکن جذب کند. به نظرم نیروی انتظامی این توانایی را داشت که بودجه این تیم را تامین کند. پاس پس از قهرمانی در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا به مرور از آن جایگاه قدرتمند خود فاصله گرفت و سپس به همدان واگذار شد و حالا در لیگ دسته دو بازی می‌کند.
او در ادامه گفت: یکی از اهداف نیروی انتظامی این است که جوانان را از آلوده‌شدن به مواد مخدر دور کند و نگذارد آنها به سمت این حاشیه‌ها بروند. این یک پتانسیل فرهنگی بود که نیروی انتظامی در اختیار داشت و می‌توانست از آن در این زمینه استفاده کند. پاس یک تیم ریشه‌دار و در واقع قطب سوم فوتبال ما بود.
قاسم‌پور در پایان درباره جلوگیری از انحلال این‌گونه تیم‌ها اظهار کرد: شاید راهکارهایی که در نظر من است به درد این فوتبال نخورد. خیلی حرف‌ها زده شده و هیچ تاثیری نداشته است. باید جلسات متعددی با حضور افراد متخصص برگزار شود و این موارد را برسی کنند. ما باید ببینیم دنیا چه کار کرده است. باید این سیستم‌ها را بررسی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.