صفحه اصلی / هیچ نیازی به واردات میوه نیست

هیچ نیازی به واردات میوه نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اعلام اینکه هیچ نیازی به واردات میوه نیست، بر ضرورت گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در کشور تاکید کرد.
 صدرالدین نیاورانی گفت: از لحاظ تولید میوه های گرمسیری و سردسیری در وضع بسیار خوبی قرار داریم.
وی در ادامه در باره ضایعات هم افزود: فقر دانش مدیریت تولید، کمبود صنایع تبدیلی، برداشت غیر اصولی و غیره از عوامل مهم تبدیل این محصولات به ضایعات است.
نیاورانی افزود: توجه ویژه به توسعه و بهسازی صنایع تبدیلی با رویکرد تولید انبوه صادرات‌ محور، ضمن ایجاد اشتغال و ارزش‌ افزوده می‌تواند رشد اقتصادی بالایی برای کشور داشته باشد و به توسعه اقتصاد و صنعت کشاورزی کمک کند.
نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی مستلزم سرمایه گذاری است، گفت: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی، به ضایعات تبدیل می شود و باید بسترهای لازم مانند تقویت تفکر تولید، روان سازی قوانین و مقررات، حمایت جدی از صنعتگران و غیره در مملکت فراهم شود.
وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی موثرترین راهکار برای کاهش ضایعات کشاورزی به ‌شمار می ‌رود، افزود: این صنایع در مناطق با ظرفیت بالای کشاورزی باید ایجاد تا جلوی ضایعات و همین طور ضرر و زیان کشاورزان گرفته شود.
نیاورانی در ادامه میزان تولید انواع محصولات باغی در مملکت را بسیار بالا بیان کرد و گفت: تولیدات مازاد بر نیاز باید روی ریل صادرات قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.