صفحه اصلی / گوشت روسی وارداتی شرعی است

گوشت روسی وارداتی شرعی است

به گزارش کسب و کار نیوز، در شرایطی که تاجران روسی از صادرات گوشت گوسفندی به ایران خبر داده‌اند، مدیرکل دفتر ساماندهی توسعه تجارت وزارت کشاورزی این خبر را تایید کرد و گفت: با رعایت شرایط بهداشتی و ایجاد رقابت‌پذیری در بازار، هیچ محدودیتی برای واردات گوشت روسی نداریم.
روز گذشته مدیر یک شرکت‌ روسی از آغاز صادرات گوشت گوسفندی کشورش به میزان ۱۰ تن در یک محموله خبر داد که این موضوع از سوی وزارت جهاد کشاورزی تایید شد.
جمال مدرسی – مدیرکل دفتر ساماندهی توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی – در این باره به ایسنا، گفت: براساس توافقات صورت گرفته در پی سفر وزیر جهاد کشاورزی به روسیه و آستارخان مقرر شد طرف مقابل بتواند مانند دیگر کشورها محصولات مختلفی مانند گوشت به ایران صادر کند.
وی افزود: کشتارگاه‌های مشخص شده در آستاراخان براساس نظارت شرعی و بهداشتی صورت گرفته از سوی ایران، گوشت تولید می شود و آن را به بازار ایران صادر می‌کنند که در این زمینه هیچ سقفی از نظر قیمت و وزن برای تامین گوشت قرمز توسط روسیه مشخص نشده است.
مدیرکل دفتر ساماندهی توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: گوشت گوسفندی که از روسیه به ایران صادر می‌شود به صورت گرم و منجمد است؛ به گونه‌ای که با توجه به نزدیک بودن مرزهای دو کشور، پس از کشتار به وسیله هواپیما یا ترانزیت زمینی به ایران حمل می‌شود.
مدرسی اعلام کرد: گرچه هیچ محدودیتی برای تامین گوشت از روسیه مانند دیگر کشورها مشخص نشده است، اما در این بازار رقابتی، قیمت حرف اول را می‌زند. از سوی دیگر ایران براساس نیازمندی‌ خود در سطح کلان نسبت به واردات گوشت قرمز اقدام می‌کند که قطعا بیش از نیاز نخواهد بود.
 طی هشت ماهه نخست امسال بیش از ۸۷ هزار تن گوشت قرمز به ارزش بالغ بر ۳۹۰ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد شده است که ۴۶.۵۲ درصد از نظر وزنی و ۵۵.۳۶ درصد از نظر ارزشی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.