صفحه اصلی / جشنواره بین المللی هنر جاده ابریشم دریایی

جشنواره بین المللی هنر جاده ابریشم دریایی

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین جشنواره بین المللی هنر جاده ابریشم دریایی چین با حضور صدها هنرمند، محقق و اندیشمند از ۳۰ کشور مسیر دریایی جاده ابریشم از جمله ایران و ۱۰ گروه هنری، امروز سه شنبه در شهر تاریخی چوانجو چین برگزار شد.
برگزاری جشنواره بین المللی هنر جاده ابریشم دریایی چین با حضور ایران
این جشنواره در سه بخش نشست توسعه همکاری های هنر دریایی، فعالیت ها و همکاری های هنری چوانجو با کشورهای خاورمیانه و اروپا و نمایشگاه بزرگ میراث ناملموس فرهنگی دریایی برگزار شد. 
'شو قانگ' وزیر فرهنگ چین در این همایش گفت: پس از طرح استراتژی 'یک جاده یک کمربند' در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط 'شی جین پینگ'، رییس جمهور چین، شهر چوانجو مبدا جاده ابریشم دریایی به عنوان یکی از شهرهای مرکزی برای فعالیت های فرهنگی با کشورهای مسیر انتخاب شد.
او ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از تصویب دولت مرکزی، برگزاری جشنواره بین المللی هنر جاده ابریشم دریایی برعهده استانداری فوجیان و وزارت فرهنگ گذاشته شد و امسال سومین دوره این جشنواره با حضور صدها نفر از هنرمندان، محققان و اندیشمندان ۳۰ کشور مسیر دریایی جاده ابریشم برگزار شد.
وزیر فرهنگ چین افزود: از زمان شروع راهبرد'یک جاده یک کمربند' فعالیت ها و تبادلات فرهنگی چین با جهان گسترش پیدا کرده است و رویای چینی با رویای ملت های دیگر گره خورده و تقابل فرهنگی به تعامل و همکاری فرهنگی بیشتر منجر شده است.
اجرای برنامه های متنوع فرهنگی توسط گروه های هنری چینی و خارجی از دیگر بخش های این جشنواره بود.
کشورمان نیز در این جشنواره در بخش نمایشگاه میراث ناملموس فرهنگی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین و اداره کل همکاریهای هنری و امور ایرانیان خارج از کشور شرکت کرده است.
در این جشنواره دو تن از هنرمندان ممتاز کشورمان شامل عباس رحمانی به عنوان خطاط و پیمان پارس مهر، میناتوریست، با نمایش آثار هنری و اجرای برنامه زنده، شرکت کرده اند. 
چوانجو از شهرهای تاریخی و مهم چین و به عنوان مبدا جاده ابریشم دریایی شناخته می شود و در راهبرد 'یک جاده یک کمربند' چین اهمیت زیادی دارد.
این شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تاریخی محل تعامل فرهنگ ها و ادیان مختلف بوده و وجود معابد، مساجد و کلیساها موید این موضوع است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.