صفحه اصلی / مصمم به گسترش روابط فرهنگی و هنری با پاکستان هستیم

مصمم به گسترش روابط فرهنگی و هنری با پاکستان هستیم

به گزارش کسب و کار نیوز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تشریح اشتراکات فرهنگی دو کشور همسایه و مسلمان گفت: ایران خواهان تعمیق روابط همه جانبه به ویژه فرهنگی و هنری با پاکستان است، زیرا که از این راه زمینه ارتباط بیشتر مردم هموارتر می شود و ما مصمم به گسترش این روابط هستیم.
 'مهدی هنردوست' در آیین افتتاحیه جشنواره پنج روزه 'فیلم ایران ' در اسلام آباد پاکستان گفت: برگزاری این جشنواره ها باعث می شود تا زمینه برای آشنایی مردم پاکستان با فرهنگ و هنر غنی ایران فراهم شود.
سفیر کشورمان در پاکستان با بیان تهدید تهاجم فرهنگی غرب در جوامع اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حمایت از فرهنگ اسلامی ایرانی، موضوع تهیه فیلم هایی با هویت اسلامی برای مردم ایران و کشورهای اسلامی مورد توجه جدی نظام قرار گرفت .
وی همچنین با بیان اهمیت تربیت نسل جدید بر اساس معیارهای اسلامی گفت: نسل جدید را باید طوری تربیت کرد که نگهبان میراث گرانبهای فرهنگ اصیل و اسلامی باشند و باید آنها را از خطرات و توطئه های آینده از سوی دشمن آگاه ساخت . 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اضافه کرد: دشمن در پی آن است تا از شیوه های مختلف دل جوانانمان را از ایمان به خدا خالی کن، بنابراین این وظیفه ماست تا جوانان و نوجوانان را از توطئه های شیطانی دشمنان آگاه سازیم و برای پیمودن مسیر درست به آنها کمک کنیم. 
هنردوست با اشاره به تولید و انتشار فیلم های غیر اختلاقی هالیودی در جوامع اسلامی گفت: خانواده اساس جامعه اسلامی است و باید برای حمایت و حفاظت از ارزش های اسلامی و ملی قدم برداشته و با ساخت و تبادل فیلم های با ارزش و مطابق با معیارهای جوامع، اجازه ندهیم که جوانان و نوجوانان ما از فرهنگ و تمدن غنی اسلامی فاصله بگیرند . 
وی با بیان اینکه فیلم های ایرانی در جهان توانسته است بر اساس معیارهای انسانی و اخلاقی از جایگاه ویژه برخوردار شود، ادامه داد: فیلم های منحصر به فرد ایرانی اکنون توانسته است توجه جهان را به خود جلب کند و به مقام ممتازی دست یابد.
*** با ترویج برهنگی و تنزل معیارهای فرهنگی در سینما مخالفیم
شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز در سخنانی در این آیین با بیان روند تکامل صنعت فیلم و سینما در جمهوری اسلامی ایران گفت : سینمای ایران به دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم می شود.
وی گفت: پس از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی ایران سینما به مرکزی برای ترویج افکار و ارزش های اسلامی تبدیل شد و به گفته امام خمینی (ره) ما مخالف سینما نیستیم، بلکه با ترویج برهنگی و پَستی معیارهای اخلاقی در سینما مخالف هستیم . 
دارایی ادامه داد: در سینمای ایران اصول و ضوابط اسلامی از جمله ایجاد فضای سالم برای تفریح جوانان و نوجوانان هموار شده است.
این مسئول فرهنگی در سخنانش اضافه کرد: در سینمای جمهوری اسلامی ایران ارزش زنان مورد توجه قرار گرفته شده به نحوی که نقش مهم آنها در توسعه و پیشرفت جامعه به تصویر کشیده شده است.
به گزارش ایرنا، جشنواره پنج روزه 'فیلم ایران' به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مرکز هنر ملی پاکستان با حضور خانم 'مریم اورنگ زیب' وزیر اطلاع رسانی، رسانه ها و میراث ملی پاکستان، 'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان و جمعی از علاقه مندان به سینما در مرکز ملی هنرهای پاکستان (PNCA) گشایش یافت.
در این جشنواره فیلم‌های «خیلی دور خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «یک حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «کفش هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به نمایش در می‌آید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.