صفحه اصلی / اخراج ۱۲ هزار کارمند در جنرال الکتریک

اخراج ۱۲ هزار کارمند در جنرال الکتریک

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رویترز، این شرکت آمریکایی با بیان اینکه این تعدیل نیرو را به منظور صرفه جویی یک میلیارد دلاری در بخش کسب و کار نیرو در سال ۲۰۱۸ انجام می‌دهد، کاهش تدریجی تقاضا برای نیروگاه‌هایی که با سوخت فسیلی فعالیت می‌کنند را پیش‌بینی کرد.
جنرال الکتریک در حالی از تعدیل نیرو خبر داده که زیمنس، رقیب آلمانی این شرکت به دنبال تغییر رویکرد جهانی از سوخت‌های فسیلی به منابع تجدیدپذیر انرژی نظیر باد و انرژی خورشیدی، ۶۹۰۰ موقعیت شغلی را حذف می‌کند.
جنرال الکتریک آمار تفکیکی از این تعدیل نیرو که چهار درصد از کل نیروی کار ۲۹۵ هزار نفری این شرکت  را در بر می‌گیرد، منتشر نکرده است و تنها اعلام کرده که در درجه اول این کاهش مشاغل در خارج از آمریکا خواهد بود. این تعدیل حدود ۱۸ درصد از کسب و کار نیروی جنرال الکتریک را دربرمی‌گیرد.
اعلام این خبر، تصمیم جنرال الکتریک برای سرمایه‌گذاری ۹.۷ میلیون یورویی در کسب و کار انرژی شرکت فرانسوی "آلستوم" را روشن می‌کند. این قرارداد مجموعه کسب و کار نیروی جنرال الکتریک را با افزودن توانمندی‌های بخار و هسته‌ای به کسب و کار توربین‌های گاز طبیعی این شرکت کامل کرد. با این حال این خرید مصادف با زمانی شد که تقاضا برای نیروگاه‌های جدید در رقابت با سیستم های بادی و خورشیدی کمتر شد.
جنرال الکتریک در توضیح خود برای حذف فرصت های شغلی اعلام کرد بازارهای سنتی نیرو نظیر گاز و زغال سنگ ضعیف شده‌اند.
شایعات مربوط به کاهش نیرو در جنرال الکتریک پیش از این توسط منابع در اتحادیه کارگری تایید شده بودند. کارکنان جنرال الکتریک در کشورهای انگلیس، سوئیس و آلمان بیش از همه از این مساله ضربه خواهند خورد.
"یونایت" که بزرگترین اتحادیه تجاری در انگلیس و ایرلند است، اعلام کرد که اعلام تصمیم شرکت جنرال الکتریک، ۱۱۰۰ شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد و وعده داد که در برابر هرگونه اخراج اجباری در انگلیس مبارزه خواهد کرد.
با این حال جنرال الکتریک اعلام کرد به دلیل اینکه فروش نیروگاه‌های جدید کمتر شده، تعدیل شمار کارکنان ضروری است. برآوردهای صنعت، انتظار فروش ۱۱۰ تا ۱۲۰ توربین گازی جدید در سال را دارد در حالی که ظرفیت جنرال الکتریک و سایر تامین کنندگان بزرگ، حدود چهار برابر این میزان است.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.