صفحه اصلی / واحد آبگیر فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به بهره برداری رسید

واحد آبگیر فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به بهره برداری رسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، واحد آبگیر پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ افزون بر تامین آب این فازها، آب شیرین مورد نیاز سرویس‌های جانبی (utility) پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی را فراهم می‌کند.
این واحد با  ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در ساعت، وظیفه ارسال آب به واحدهای جانبی، رینگ آتش نشانی و دیگر مصرف کنندگان پالایشگاه  را برعهده داشته و بهره برداری از آن، گام مهمی در راه اندازی تدریجی واحد های فراورش گاز محسوب می‌شود.
هم اکنون رینگ آتش نشانی، واحدهای تولید هوای ابزار دقیق، بخار و نیتروژن از مجموعه سرویس‌های جانبی پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ راه اندازی  شده و همچنین به منظور تست و آماده سازی مسیر اولیه تولید ( FTP )، بخار و نیتروژن تولیدی در واحدهای مختلف نخستین ردیف شیرین سازی این فازها توزیع شده است.
با ورود گاز شیرین خط لوله ششم سراسری به پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی و راه اندازی واحد تولید سوخت گاز پالایشگاه و روشن شدن مشعل‌های HP و MP واحد ١۴٠ گامی مهم در راه اندازی اولیه این فازها برداشته شد.
در  فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز علاوه بر در سرویس قرار گرفتن مشعل‌های MP و HP، با دریافت آب از واحد آب گیر فازهای ۲۲ تا ۲۴، هفته گذشته تولید بخار از نخستین بویلر واحد ۱۲۱  پالایشگاه این  فاز  آغاز شده  بود.
هم اکنون در این فاز واحدهای تولید هوا، ازت، توزیع آب، توزیع گاز سوخت، فلر، شبکه آب آتش نشانی و تولید بخار در مدار تولید قرار گرفته اند.
بر اساس برنامه ریزی اعلام شده از سوی مجریان این طرح‌های در حال توسعه، در هریک از فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی یک ردیف تولید گاز شیرین، با استفاده از گاز ترش فازهای ۶ تا ۸ تا اواخر زمستان امسال به بهره برداری می رسد.
با بهره برداری از هریک از فازهای ذکر شده، تولید روزانه ۵۶,۶ میلیون متر مکعب گاز غنی،۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین،  ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی ، ۲۹۰۰ تن گاز مایع، ۲۷۵۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد محقق می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.