صفحه اصلی / ۱۶ آذر در دولت یازدهم زنده شد

۱۶ آذر در دولت یازدهم زنده شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ایرنا، وی این مطلب را در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم با عنوان گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در دولت دوازدهم دانشگاه ها و دانشجوها چه امکاناتی را به دست خواهند آورد و چه شرایط و فضایی بر آنها حاکم خواهد شد، بیان کرد. 
روحانی گفت: در دولت یازدهم در همه دانشگاه ها در واقع دانشگاه های بزرگ مراسم داریم و خیلی از شخصیت های مختلف از جناح های مختلف سخنرانی و دانشجویان نظرات خود را بیان می کنند.
وی افزود: ما در دانشگاه ها چند هدف داریم که من به وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری هم قبل از معرفی او به مجلس تاکید کردم . در برنامه دولت دوازدهم هم آمده است و آن این که دانشجوی ما در پایان دانشگاه دارای یک مهارت باشد و قبل از این که به فکر این باشد که من بعد از دانشگاه می خواهم چه شغلی پیدا کنم، خودش کارآفرین باشد و وارد صحنه شود.
روحانی گفت: امروز خوشبختانه شرکت های دانش بنیان خیلی از دانشجویان ما را به این شرکت ها جذب می کنند، قبل از این که دوره کارشناسی شان تمام شود، در سال سوم، چهارم جذب می شوند، بنابراین مهارت آموزی برای دانشجویانمان بسیار اهمیت دارد.
** دانشگاه را نمی توانیم در افکار و سیاست ها محصور کنیم
وی با بیان این که مهارت آموزی برای دانشجویانمان بسیار اهمیت دارد، افزود: دومین هدف این است که فضایی باز باید در اختیار دانشگاه بگذاریم؛ دانشگاه را نمی توانیم در افکار و سیاست ها محصور کنیم؛ در علوم و کلاس های مختلف، دانشجو به غیر از این که از دوره دبیرستان آمده و وارد فضایی شده که دانش بیشتری یاد بگیرد، همه دانشجویان یک احساس جدیدی پیدا می کنند و آن احساس مسوولیت است.
روحانی گفت: من خودم هم که از حوزه به دانشگاه رفته بودم ولی سال اولی که به دانشگاه رفتم، این احساس را می دیدم در دانشگاه که دانشجویان احساس دیگری دارند؛ فضا و مسوولیت جدید ؛ بنابراین دانشجویان باید وارد بحث های سیاسی و اجتماعی شوند و هم باید نظرات خود را اعلام کنند و آزادی عمل در آنجا بیشتر باشد و هم در شرایط فعلی ما نباید بگذاریم به خاطر مسائل سیاسی و جناحی بین دانشجویان عزیز ما فاصله باشد.
وی افزود: اشکالی ندارد نظرات و تفکرات مختلف باشد اما دوستانه در کنار هم باشند و فعالیت کنند و همه جناح های سیاسی در دانشگاه ها احساس کنند که نظام، حکومت و دولت همه پشتیبان اینها هستند و این گونه نیست که نظام پشتیبان یک جناح و مخالف یک جناح باشد. همه جناح ها باید احساس عدالت و برابری را در فضای دانشگاه انجام دهند.
روحانی اظهار داشت: البته دانشگاه نیازهایی به کمک دارد از لحاظ تحول در آزمایشگاه ها و کتاب خانه های دانشگاه ها و همه وسایل کمک آموزشی در بودجه امسال بودجه ای را برای نوسازی آزمایشگاه در دانشگاه های مختلف پیش بینی می کنیم تا فناوری و نوآوری های بیشتری در دانشگاه ها داشته باشیم.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.