صفحه اصلی / نیازمند همگرایی و هم افزایی هستیم

نیازمند همگرایی و هم افزایی هستیم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با تاکید بر لزوم تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی مردم افزود: مجلس و دولت وظیفه ای مهمتر از حل مشکلات و چالش های اساسی کشور ندارند.
رییس قوه مقننه یادآور شد: امسال بحث های مهمی در مجلس مطرح شد، کمیسیون ها و مرکز پ‍ژوهش های مجلس درگیر ارائه طرح برای این مشکلات شدند که یک نمونه آن مشکل سازمان تامین اجتماعی بود که ابعاد آن مشخص و پیشنهاد برای حل مشکلات آن نیز ارائه شد، امیدواریم با سرعت بیشتری در کمیسیون مربوطه بررسی شود.
لاریجانی همچنین به مساله بانک ها و موسسات اعتباری اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث نگرانی عده زیادی از مردم شده است، مجلس با وقت گذاری زیاد و پیگیری مستمر، مشکلات مردم را دنبال کرد و بانک مرکزی را در مسیر حل قرار داد.
وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید با سرعت بیشتری در حل مشکل سپرده گذاران اقدام کند. در غیر این صورت رفتار مجلس نسبت به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تغییر خواهد کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نزدیک بودن بررسی بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: فرصت مهمی است که به جای روند متعارف بودجه در سال های اخیر که منجر به نشر اوراق مشارکت به صورت غیرموجه شده است، بودجه هدفمند را سامان دهیم.
لاریجانی از کمیسیون بودجه و کمیسیون های تخصصی به خصوص کمیسیون تلفیق مجلس خواست گام های اساسی در اصلاح ساختار بودجه و جایگزینی اوراق با منابع راکد بردارند و مسیر برای پیشبرد صادرات در کشور و رونق تولید سازمان یافته تر شود.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این هفته به فرزندان راستین انقلاب گفت: بدون تردید استواری ملت و کشور ما در این شرایط پر مساله منطقه مرهون فداکاری های این شجره طیبه است که امام راحل در سال ۱۳۵۸ آن را تاسیس کرد.
رییس قوه مقننه همچنین از سپاه قدس و سرلشگر سلیمانی فرمانده مجاهد آن نیز تشکر کرد که در مبارزه با تروریسم در منطقه گامی بی همتا برداشت.
لاریجانی همچنین با مجلس و ملت مسلمان مصر در حادثه تاثر برانگیز تروریستی ابراز همدردی کرد و گفت: این فاجعه شباهت به جنایت صهیونیست ها در مسجد الخلیل داشت.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه میلاد باسعادت پیامبر رحمت و عزت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت را تبریک گفت و اظهارکرد: تکیه اصلی پیامبر(ص) بر توحید و وحدت مسلمانان بود و فرمود باهم اختلاف نکنید که پیشینیان شما دچار اختلاف و نابود شدند، همچنین فرمود مومنان برابر هستند و خونشان یک رنگ است و در برابر دیگران قدرتی واحد هستند.
لاریجانی ادامه داد: از میان دریای معارفی که پیامبر(ص) برای بشریت به ارمغان آورد اگر به همین دو روایت تکیه می شد امروز وضع مسلمانان اینگونه نبود که با داشتن بیش از یک میلیارد جمعیت مجبور باشند در مقابل قدرت های بزرگ سرخم کنند.
رییس قوه مقننه گفت: ریشه این درد بزرگ را مرحوم مدرس به خوبی بیان کرد که نماد نمایندگی مجلس در جمهوری اسلامی است، او در نطقی بیان کرد فکر می کردم چرا ممالک اسلامی رو به ضعف و ممالک غیر اسلامی رو به ترقی رفته است، چنین فهمیدم که ممالک اسلامی سیاست و دیانت را از هم جدا کردند اما ممالک دیگر سیاست عین دیانتشان یا جزء آن است.
لاریجانی افزود: ممکن است امروز در کشورهای غیراسلامی سخن از سکولاریزم و جدایی دین از سیاست سر دهند، حرف مدرس در حقیقت عمل آن ها است نه شعارهای آن ها.
وی ادامه داد: اینگونه نبوده و نیست که غربی ها از تاریخ مسلمانان و خدمات علمی آنان بی اطلاع باشند بلکه نوعی سلطه طلبی بر مسلمانان را مبنای حرکت خود قرار دادند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکتی که پیامبر (ص) در تفکر مسلمانان ایجاد کرد و پیشرفت هایی که مسلمانان در صدر اسلام پیدا کردند دیگران به مقابله گسترده با آنان برخاستند . در دهه اخیراین حرکت در ایجاد جریان های تروریستی ظهور کرد و همین رفتار تحقیرآمیز و ماجراجویانه غرب باعث نفرت نفرت و انزجار ملت های مسلمان از آمریکا شده است.
رییس قوه مقننه گفت: مدرس در مبارزه با استبداد و استعمار در تاریخ ایران به خصوص تاریخ مجالس ایران نقش بی بدیلی داشت و در مقابل تهدید روس ها برای ورود به تهران یک تنه ایستاد و شرایط را عوض کرد، او بود که در مقابل جمهوری رضا خانی ایستاد و نگذاشت به هدفش برسد، مدرس در همان زمان مساله ایران را توسعه اقتصادی می دانست و می گفت دولت و مجلس باید همتشان را بر این بگذارند که اقتصاد کشور سامان یابد و تجربه نشان داده که دولت نه ملاک و نه تاجر و نه مدیر حمل و نقل خوبی است و هرچه به این کارها دست بزند موجب ضرر و خسارت دولت است.
لاریجانی افزود: بیش از ۱۰۰ سال از دوره مدرس می گذرد و همچنان مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است و مشکل اقتصاد ما دخالت های گسترده دولت است، این امر نشان می دهد که با همه منابع زیرزمینی نفت و گاز و همه گونه ارتباطات ایران با غرب تفکر توسعه ای در ایران حرکتی رو به جلو نداشته است، این در حالی است که از دیرباز ایرانیان باستان مردمانی با ذهن اقتصادی بودند
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.