صفحه اصلی / روابط تجاری را با ایران از طریق اقدامات کمیسیون مشترک گسترش می دهیم

روابط تجاری را با ایران از طریق اقدامات کمیسیون مشترک گسترش می دهیم

به گزارش کسب و کار نیوز، 'هارالد ماهرر' امروز (یکشنبه)در وین با بیان اینکه روابط تجاری دوجانبه ایران و اتریش بسیار مهم است و کشورش در زمینه صادارت و واردات و انتقال دانش فنی فعال است، افزود: ما در دهه های گذشته همواره روابط خوبی با ایران داشته ایم و تلاش کرده ایم که در زمان دشوار جنگ و پس از آن در دوره تحریم ها نیز روابط مستحکمی با ایران داشته باشیم. 
وزیر اقتصاد اتریش ادامه داد: مفتخریم که توافق هسته ای (برجام) با تلاشهای بسیار در وین امضا شد و رئیس جمهوری وقت اتریش اولین رئیس کشوری بود که پس از امضای توافق هسته ای به ایران سفر کرد؛ پس از برجام ما همچنین کمیسیون مشترک تجاری تشکیل دادیم که ۶ کمیته یا کارگروه در بخشهای مختلف دارد و کار آن بخوبی پیش می رود. 
ماهرر افزود: در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک در اوایل سال ۲۰۱۸ هستیم، طرف ایرانی به فناوریهای سبز (غیرآلاینده) و دانش فنی شرکتهای اتریشی بسیارعلاقه مند است و قصد داریم که تلاشها و اقدامات خود را در این زمینه ها تشدید کنیم و از این رو دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران بسیار موفق بود و او از من دعوت کرد که در مسئولیت بعدیم به عنوان رئیس اتاق فدرال اقتصادی اتریش در سال آینده به ایران سفر کنم و حتما به این دعوت پاسخ مثبت خواهم داد. 
وی ادامه داد: انتظار داریم که نشست کمیسیون مشترک در سه ماهه اول سال آینده میلادی برگزار شود و پس از آن احتمالا هیاتی از ایران به اتریش سفر می کند و سپس در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ هیاتی از اتاق فدرال اقتصادی اتریش برای پیگیری کارها به ایران خواهد رفت . 
وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش اضافه کرد: اتاقهای بازرگانی ایران و اتریش سه شنبه گذشته موافقتنامه هایی امضا کردند و ما پیش از این نیز موافقتنامه هایی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ داشته ایم و اکنون در تلاش هستیم که توافق ها را در چارچوب کمیسیون مشترک در کمیته هایی مانند آموزش عالی، تحقیقات و گردشگری به پروژه هایی مشخص تبدیل کنیم و به توسعه همکاریها در آینده بسیار خوشبین و امیدواریم. 
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در راس هیات روسای اتاق های استانی ایران به اتریش سفر کرده بود، عصر سه شنبه هفته گذشته در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش درباره توسعه زمینه‌های همکاری اقتصادی دو کشور گفت وگو کرد. 
به گفته عبادلله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، سفر روسای اتاق های سراسر ایران به اتریش که در نوع خود رویدادی مهم و قابل توجه در روابط اقتصادی دو کشور ارزیابی می شود، می تواند زمینه را برای معرفی فرصت های اقتصادی، شناسایی ظرفیت ها و توانمندیهای متقابل، ترسیم چشم انداز و ارائه نقشه راه تقویت و گسترش بیش از پیش همکاری های اقتصادی، صنعتی و تجاری بخش های خصوصی دو کشور مساعد گرداند. 
سفیر ایران با اشاره به ظرفیت ها و فضاهای مثبت ایجاد شده برای توسعه روابط ایران و اتریش در پی برگزاری موفق کمیسیون مشترک دو کشور، بر نقش بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی برای تحقق این هدف تاکید کرد.
مولایی در جریان سفر هیات اتاق های بازرگانی ایران به اتریش گفت: مسئولان اتاق ها با توجه به کمیسیون مشترکی که از پیش بین دو کشور تشکیل شده، می توانند بخش خصوصی را به بهره گیری از امکانات موجود فراهم شده در چارچوب کمیسیون مشترک تشویق کنند. 
وی اضافه کرد: کمیسیون مشترک که بین وزارت صنعت ایران و وزارت اقتصاد اتریش برگزار می شود و شش کارگروه در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری دارد، نقشه راهی را برای پنج سال آینده ترسیم کرده و کارگروهها هم بسیار فعال هستند و قرار است جلسه دوم کمیسیون مشترک در سطح وزیران در آینده ای نزدیک در وین برگزار شود. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.