صفحه اصلی / فراخوان اولین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی زیرساخت‌های عمرانی در کرمان

فراخوان اولین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی زیرساخت‌های عمرانی در کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، محمدمهدی بلوردی گفت: با توجه به اهمیت کاهش خطرپذیری بلایا در بحران‌های طبیعی در زندگی آحاد جامعه و پیشبرد اهداف موردنظر در خصوص علمی کردن آن، نیاز به کار علمی در ابعاد مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کاهش خطرپذیری بلایا و تاب‌آوری بخشی از توسعه پایدار در حوزه‌های محیط‌زیست، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، عنوان کرد: تاب‌آوری به معنی توانایی یک سیستم یا جامعه در معرض خطر برای مقاومـت، جـذب، پوشـش و بـازتـوانی در برابـر اثـرات یک مخاطره در زمان مناسب و به‌طور کارآمد شامل محافظـت و مرمـت سـاختارها و عملکردهـای اساسـی و حیـاتی است.
وی گفت: در راستای دستیابی به توسعه پایدار شهری؛ فرآیندهای مقاوم‌سازی شهرها در مقابل مخاطرات طبیعی، کاهش آسیب‌پذیری ساختارهای حیاتی و مدیریت، کاهش خطرپذیری بلایا به‌صورت سیستماتیک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی افزود: به همین منظور، نخستین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی باهدف گرد هم آوردن جامعه دانشگاهی، محققان و پژوهشگران به‌منظور تبادل و به اشتراک‌گذاری تجارب و نتایج تحقیقات خود در مورد تمام جنبه‌های تخصصی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی برگزار می‌گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: این کنفرانس فرصتی را برای ارائه و بحث در مورد جدیدترین نوآوری‌ها، روندها، نگرانی‌ها و چالش‌های عملی مواجه شده و راه‌حل اتخاذشده در زمینه فوق‌الذکر، فراهم می‌کند.
بلوردی تصریح کرد: توسعه پایدار شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی، تاب‌آوری شریان‌های حیاتی، تاب‌آوری سازه‌ها و سیستم‌ها، مصالح و فناوری‌های نوین، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، اقتصاد و تاب‌آوری و حمل‌ونقل از اصلی‌ترین محورهای اولین کنفرانس تاب‌آوری شریان‌های حیاتی زیرساخت‌های عمرانی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: محققان این عرصه می‌توانند تا ۱۵ آذرماه ۱۳۹۶ آثار علمی خود را به این همایش ارسال کنند.
وی تصریح کرد: ۲۰ آذر نتایج داوری اعلام خواهد شد و در روز ۵ دی‌ماه ۱۳۹۶ همزمان با سالروز زلزله دلخراش بم کنفرانس برگزار می‌گردد.
وی تأکید کرد: با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی دعوت به عمل می‌آورد مقالات خود را که حاوی جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در محورهای اصلی کنفرانس و یا زمینه‌های مرتبط می‌باشد به‌صورت فردی و یا مشارکت گروهی به دبیرخانه کنفرانس به نشانی ncrci@bhrc.ac.ir ارسال نمایند و علاوه بر این، علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند بدون ارائه مقاله به‌عنوان شرکت‌کننده آزاد از این رویداد علمی استفاده کنند.
وی گفت: با توجه هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC کلیه مقالات پذیرش شده به‌صورت رایگان در ISC نمایه خواهند شد و به شرکت‌کنندگان گواهینامه isc و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  اعطاء می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.