صفحه اصلی / زنگ ایمنی یادبود قربانیان سوانح رانندگی در استان مرکزی

زنگ ایمنی یادبود قربانیان سوانح رانندگی در استان مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در دومین روز از ایام یادبود قربانیان سوانح رانندگی، زنگ ایمنی در مدرسه ستایش روستای معصومیه در قالب نمایش طنز و به‌صورت عملی در پارک ترافیک سیار انجام شد.
وی در ادامه بیان کرد: مقوله ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است، این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.
زندی فر با تأکید بر لزوم افزایش ایمنی در مدارس حاشیه راه‌ها گفت: امسال آموزش در دو بخش آموزش در ۲۵ مدرسه همراه با نصب علائم ایمنی راه‌ها در ۱۰ مدرسه انجام می‌شود. در طرح امسال ۲۵۰۰ دانش‌آموز، قوانین عبور و مرور و نکات ایمنی هنگام عبور از جاده‌ها و خیابان را فرا می‌گیرند و به دانش‌آموزان جزوه و وسایل کمک‌آموزشی با مضامین ایمنی و ترافیک اهدا می‌گردد.
وی تصریح کرد: بدون شک دانش‌آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده‌ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آن‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن‌سازی مسیر تردد به مدارس حائز اهمیت است، در نتیجه اجرای این طرح در چند سال اخیر، آمار تلفات عابرین پیاده دانش‌آموز در حال رسیدن به عدد صفر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.