صفحه اصلی / طراحی و ساخت فاز دوم پالایش گاز ایلام در دست اجرا

طراحی و ساخت فاز دوم پالایش گاز ایلام در دست اجرا

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر غلامرضا بهمن نیا روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه شرکت پالایش گاز ایلام مأموریتی استراتژیک و بسیار اثربخش دارد و در مواقع کمبود گاز در غرب کشور، تأمین کننده گاز استان های همجوار است، اظهارداشت: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته، صادرات محصولات این مجموعه به کشور عراق نیز شروع شده که موجب افزایش درآمد پالایش گاز یلام شده است.
وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تمام خوراک پتروشیمی ایلام توسط این شرکت تأمین خواهد شد، افزود: شرکت پالایش گاز ایلام علی رغم اینکه بعنوان یک واحد کوچک درکشور معرفی شده، اما به لحاظ فنی و پیچیدگی یکی از پیچیده ترین پالایشگاه های گاز در کشور محسوب می شود و نقش حیاتی در غرب کشور ایفا کرده و مدیریت آن کاری بس دشوار است.
دکتر غلامرضا بهمن نیا با تأکید بر رفع موانع تولید در این مجموعه، بیان داشت: توسعه پالایش گاز ایلام دور از ذهن نیست و این مجموعه بایستی در مقابل حوادث، ناملایمات، کاستی ها و موانع مقاومت کرده و به اصطلاح بایستی تولید تاب آور داشته باشد.
وی بر تولید محصولات متنوع و ایجاد فرصت های بیشتر برای تولید و درآمدزایی در این شرکت تأکید کرد و ادامه داد: تولید بهره ور، پایدار و دارای ارزش افزوده از مهمترین پارامترهایی هستند که همه ما بایستی در سرلوحه کار خود قرار دهیم و مدیران، مهندسان و کارکنان پالایش گاز ایلام باید آن را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، مهندس شهریار داری پور مدیرعامل جدید این شرکت را فردی رشد کرده از میان کارکنان این مجموعه عنوان و تصریح کرد: انتخاب فردی از دل مجموعه بعنوان مدیر نشان دهنده رشد و تعالی و هم افزایی در این شرکت است که امیدواریم همه کارکنان، ایشان را در راه رسیدن به اهداف تعالی سازمان یاری کنند.
دکتر غلامرضا بهمن نیا مهندس سیروس امیری را از مدیران خوب و برجسته مجموعه گاز کشور دانست و بیان داشت: عملکرد ایشان در طول دوران مدیریتشان بر مجموعه پالایش گاز ایلام شایسته تقدیر و قدردانی است و پشتکار، تلاش، دانش و … سرلوحه مدیریت ایشان بوده و امیدواریم که در مسئولیت آتی خویش خوش بدرخشند.
* پالایش گاز ایلام سال ۹۸ تندیس سیمین شرکت ملی گاز ایران را دریافت خواهد کرد
مدیرعامل سابق شرکت پالایش گاز ایلام در این آیین با بیان اینکه تولید در این شرکت با موانع و مشکلاتی همراه بوده که تولید را در سال های گذشته ناپایدار کرده بود، گفت: در سال جاری تولید گاز همچون سال گذشته خواهد بود و برای رفع موانع تولید کلدباکس خریداری شده و علاوه بر آن یک دستگاه مبدل از آلمان خریداری و یک مبدل دیگر طراحی شده که این دو مبدل تا پایان سال نصب خواهند شد که با تعمیرات اساسی در سال آینده می توانیم به نقطه صفر بازگردیم.
سیروس امیری سال آینده را سال شکوفایی شرکت گاز ایلام دانست و اظهارداشت: تا سال ۹۲ در این شرکت هیچ گوگردی تولید نمی شد که امسال واحد شماره یک تولید گوگرد وارد مدار تولید شده و هم اکنون ۲۰۰ تن تولید گوگرد در روز را داریم که در مجموع سالانه می توانیم بیش از ۶۰ هزار تن گوگرد روانه بازار مصرف کنیم.
وی به عدم ظرفیت بازار داخلی برای تولید گوگرد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امسال توانسته ایم ۲۴ هزار تن گوگرد صادر کنیم که درآمدزایی خوبی برای این شرکت بوده همچنین تا پایان سال ۳۰ هزار تن گوگرد به مجتمع پارس جنوبی خواهیم فرستاد.
مدیرعامل سابق شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه عدم راه اندازی پتروشیمی ایلام موجب شده که محصول LPG این شرکت به فلر فرستاده شده و سوزانده شود، بیان داشت: در صورتی که پتروشیمی ایلام راه اندازی شود، می توان محصولات بیشتری تولید کرد ضمن اینکه به محیط زیست هم آسیب کمتری وارد خواهد شد.
سیروس امیری درآمد سال آتی شرکت از محل فروش گوگرد و LPG را ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان حتی بدون راه اندازی پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: سال آینده اولین سالی خواهد بود که این مجموعه به سودآوری خواهد رسید و اگر پتروشیمی ایلام تکمیل شده و بتواند وارد مدار تولید شود، سودآوری این شرکت هم بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
وی به وضعیت نامطلوب این مجتمع در حوزه HSE اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بخاطر آلایندگی فلر این شرکت در حوزه محیط زیست در رتبه های آخر قرار گرفته اما از بهداشت در وضعیت مطلوبی قرار داریم و در حوزه ایمنی خوشبختانه یکسال گذشته را بدون حادثه سپری کرده ایم.
مدیرعامل سابق شرکت پالایش گاز ایلام به رفع آلاینده های خاکی و خروج ضایعات آلاینده خاک از مجتمع اشاره کرد و گفت: در صورت راه اندازی پتروشیمی ایلام و انتقال گاز LPG این شرکت به پتروشیمی، شرکت پالایش گاز ایلام سال اینده بعنوان واحد سبز در کشور معرفی خواهد شد.
سیروس امیری با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۸ با اجرای دقیق برنامه های از پیش تعیین شده و نقشه راه ترسیم شده توسط کارشناسان می تواند تندیس سیمین را از شرکت ملی گاز ایران دریافت کند، افزود: این شرکت تا سال ۹۲ هیچگونه فعالیت پژوهشی نداشته اما اکنون توانسته ایم با همکاری کلیه همکاران در سال جاری ۱۰۰ درصد بودجه پژوهشی را جذب کنیم و ۸ پروژه پژوهشی در دست اقدام داریم و با چهار دانشگاه ایلام، آزاد واحد ایلام، رازی کرمانشاه و دانشگاه کردستان تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم.
وی به حوزه رفاهی این مجتمع و تجهیز ساختمان ۴ واحدی در مجتمع رفاهی در همدان برای استفاده همکاران و خانواده هایشان اشاره کرد و گفت: از دکتر بهمن نیا می خواهیم که مشکلات پیش روی این مجتمع را حل و فصل کند تا همکاران بتوانند به راحتی از امکانات این مجتمع رفاهی در شهر همدان استفاده کنند.
مدیرعامل سابق شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به فعالیت های ورزشی این شرکت، افزود: تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام در سطح اول لیگ بانوان کشور حضور خوبی داشته و در سال گذشته توانست به مقام چهارم دست یابد ضمن اینکه بانوی گل فوتبال کشور نیز عضو این تیم است و با چشم اندازی که داریم در صدد هستیم تا امسال جزو سه تیم برتر در لیگ فوتبال بانوان قرار بگیریم.
سیروس امیری با تبریک انتصاب آقای داری پور بعنوان مدیرعامل این شرکت، اظهارداشت: ایشان در ۴ سال گذشته همواره در کنار ما بوده و خوشبختانه به تمام مسائل شرکت اشراف کامل دارند و می توانند با توانایی های فنی و علمی خویش و با استفاده از پتانسیل دیگر همکاران، این مجموعه را بخوبی توسعه دهند.


* به همکاری تک تک کارکنان نیازمندیم
مدیرعامل جدید شرکت پالایش گاز ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه از همه مدیران قبلی این شرکت خصوصا مهندس امیری کمال تشکر و قدردانی را دارم، گفت: بدون شک همان استراتژی مدیریت قبلی را ادامه خواهیم داد و در صدد هستیم تا سال ۹۸ بعنوان شرکت برتر گاز شناخته شویم.
شهریار داری پور با بیان اینکه این شرکت هر چند شرکتی کوچک محسوب می شود اما در فصل زمستان گاز چند استان همجوار را تأمین کرده و از واحدهای تولیدی مهم و اثرگذار منطقه در حوزه انرژی محسوب می شود، اظهارداشت: مدیریت این شرکت به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود بلکه به همکاری تک تک همکاران و مهندسان توانمند خویش نیازمندیم.
وی با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی و بهره برداری از پتروشیمی ایلام، این شرکت می تواند ۳ خوراک مهم و اساسی آن را تأمین کند، خاطرنشان ساخت: ما یکی از شرکت هایی هستیم که از لحاظ مالی به تراز خوبی رسیده ایم که دستیابی به این موفقیت حاصل تلاش همه همکاران بوده است.
مدیرعامل جدید شرکت پالایش گاز ایلام با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم تا میزان بهره وری شرکت را افزایش دهیم، بیان داشت: باید روشهای بهره وری را بصورت علمی و مبتنی بر دانش قرار داده و با مستندسازی مسیرهای پیش رو، آیندگان نیز بتوانند به راحتی به این مستندات دسترسی یابند تا زمینه رشد و تعالی آنان را بیش از پیش فراهم سازیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات مهندس سیروس امیری مدیرعامل سابق شرکت پالایش گاز ایلام با اهدای لوح تقدیری قدردانی و مهندس شهریار داری پور بعنوان مدیرعامل جدید این مجتمع معرفی گردید.
* اهدای هدایای مراسم تودیع به زلزله زدگان کرمانشاه
مهندس سیروس امیری مدیرعامل پیشین شرکت پالایش گاز ایلام در اقدامی نیک و خداپسندانه، تمامی هدایای خود را برای کمک به حادثه دیدگان زلزله استان کرمانشاه اهدا کرد که این کار ایشان با تشویق حاضران همراه شد


 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.