صفحه اصلی / تداخل امور صنفی از بزرگترین مشکلات صنف باتری سازان

تداخل امور صنفی از بزرگترین مشکلات صنف باتری سازان

به گزارش کسب و کار نیوز، «گویک نرسسیان» امروز چهارشنبه در حاشیه سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو تهران در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اینکه حدود ۱۷ میلیون خودرو در سطح کشور وجود دارد و سالیانه به ۱۲ میلیون باتری خودرو نیازمند هستیم، فقط ۱۰ میلیون باتری در داخل کشور به صورت کاملا بومی تولید می شود. 
این مقام صنفی، از اشتیاق کشورهای بزرگ در زمینه تولید باتری خودرو برای همکاری مشترک با تولید کنندگان ایرانی خبر داد و گفت: پس از اجرای برجام، شرکت هایی از کره و ترکیه برای همکاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کرده اند.
نرسسیان با اشاره به اینکه به طور معمول میزان نیاز خودروهای داخلی به باتری قابل توجه است، بیان کرد: از آنجا که کشورهای منطقه به جز ترکیه ظرفیت چندانی برای تولید باتری خودرو ندارند و ایران پتانسیل های لازم برای تولید این محصول را دارد، می توانیم به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری خودور در منطقه تبدیل شویم.
وی افزود: اگر فناوری روز جهان در زمینه تولید باتری در کارخانه های کشور توسعه پیدا کند و قیمت تمام شده کاهش یابد، ایران قادر است به تولید کننده نخست باتری خودرو در منطقه تبدیل شود.
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران، مهمترین مانع در تولید باتری را کمبود مواد اولیه در داخل کشور عنوان کرد و افزود: سرب مهمترین مواد اولیه مورد نیاز صنعت تولید باطری است که اکنون بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می شود.
نرسیسان یکی دیگر از موانع تولید باتری در داخل را بالا بودن میزان نرخ تسهیلات بانکی برای تولید برشمرد و گفت: در ایران نرخ تسهیلات بانکی برای تولید ۱۸ درصد است در حالی که این رقم به صورت معمول در جهان ۲ تا ۳ درصد محاسبه می شود.
به گفته نرسسیان، بالا بودن بهره بانکی سبب می شود که قیمت تمام شده برای تولید کنندگان داخلی نیز گران تمام شود. 
وی با بیان آنکه اکنون ۹۵۰ واحد مجوزدار در بخش باتری سازی و باتری فروشی در استان تهران فعالیت می کنند، گفت: با وجود آنکه نزدیک به هزار واحد مجوزهای لازم را از اتحادیه اخذ کردند اما بیش از هزار واحد نیز در پایتخت بدون مجوز فعالیت می کنند.
این مقام صنفی با اشاره به ضرورت بالا بردن تخصص افراد شاغل در این صنف نیز گفت: اتحادیه در نظر دارد افراد شاغل در این صنف را برای بالا بردن دانش تخصصی خود و دریافت گواهی نامه معتبر برای انجام فعالیت های منسجم تر ترغیب کند. 
وی افزود: در نظر داریم زمینه ای را برای آموزش افراد شاغل در این صنف فراهم کنیم، زیرا صنف باتری سازان به آموزش های تخصصی در رسته های گوناگون به عنوان حرفه ای تخصصی نیازمند است. 
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری افزود: حتی باید برای ارتقای دانش افراد فعال در این حرفه با دانشگاه های کشور نیز رایزنی شود تا امکان ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالای علمی و دانشگاهی فراهم شود.
وی اظهار داشت: باتری به عنوان کالایی تخصصی باید از سوی فردی متخصص نصب و تعویض شود اما در حال حاضر افرادی که در زمینه خودرو فعالیت می کنند و اطلاعات دقیقی در این حوزه ندارند اقدام به فروش و نصب باتری می کنند که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده اند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران تا ۲۵ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.