صفحه اصلی / شهروندان از کمک رسانی انفرادی به زلزله زدگان بپرهیزند

شهروندان از کمک رسانی انفرادی به زلزله زدگان بپرهیزند

مجید ابهری روز دوشنبه به مناسبت وقوع زلزله شب گذشته غرب کشور که منطقه وسیعی از استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد و به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان منجر شد، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان حادثه، اظهار کرد: عوارض و بلایای طبیعی، آزمونهای الهی برای بشریت است و در این گونه مواقع همدردی و کمک رسانی، همفکری و همراهی با نهادهای مسئول و دست اندرکار بهترین راهکارها در کاهش آلام و دردهای هموطنان آسیب دیده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی گفت: آرامش روحی، توکل به خداوند بزرگ و همدلی، اساسی ترین رفتارهای آسیب دیدگان در زمان حاضر است و باید در اولین حرکت برای کاهش ضایعات روحی و عصبی آنان بخصوص در میان کودکان و نوجوانان، خانواده ها با حفظ خونسردی و آرامش حمایت های روحی خود را از افراد یاد شده به اجرا درآورند.
کارشناس علوم رفتاری با بیان اینکه در این چنین مواقع باید از کمک رسانی انفرادی خارج از چارچوبهای اجرایی به طور جدی پرهیز کرد، اظهار داشت: کمک رسانی به زلزله زدگان و در دیگر حوادث و بلایای طبیعی به طور جدا و مستقل از سوی نهادهای حمایتی، نه تنها ممکن است کمکی در این زمینه نباشد بلکه احتمال ایجاد کندی و وقفه در کمک رسانی سازمانهای امدادی به دیگر حادثه دیدگان را به همراه داشته باشد.
ابهری خاطرنشان کرد: اعزام مددکاران و روانشناسان کارآزموده برای ایجاد پوشش های حمایت روحی و روانی به مناطق زلزله زده قدم بسیار موثر و سودمندی در این زمینه است.
وی افزود: با توجه به سرمای غرب کشور و روستاهای کوهستانی در شرایط حاضر، سرعت عمل در خدمت رسانی دراین شرایط هم باعث کاهش آسیب های انسانی و روانی می شود و هم بار دیگر آمادگی، اتحاد و همبستگی ملت و دولت را به نمایش خواهد گذاشت.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی ۴۵.۹، عرض جغرافیایی ۳۴.۸۴ و عمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، ۲۵ کیلومتری تازه آباد، ۳۷ کیلومتری باینگان، ۱۱۲ کیلومتری سنندج و ۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
بنا به اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه تا ساعت حدود ۱۲ امروز، ۲۲ آبان ماه تعداد کشته های زلزله به ۳۲۸ نفر رسیده و بیش از دو هزار و ۵۰۰ مصدوم بر جای مانده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.