صفحه اصلی / ارائه گزارش عملکرد بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی و اعتباری

ارائه گزارش عملکرد بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی و اعتباری

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح نشست امروز – دوشنبه – فراکسیون مسقلین ولایی که با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان پیشنهاداتی را در موارد مختلف به وزیر ارائه کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل  از خانه ملت، وی با بیان این که از جمله پیشنهاد نمایندگان می‌توان به این که حقوق مسئولین بعد از پرداخت حقوق و مطالبات مردم باشد اشاره کرد، افزود: دیگر پیشنهادهای نمایندگان شامل تقاضای تلاش در جهت تراز مثبت صادراتی و انتقاد از واردات بی‌رویه، تلاش برای اجرای بودجه عمل‌کردی، حل قطعی مشکل مال‌باختگان موسسات مالی و اعتباری و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بایادآوری این که در تبصره ۱۳ بودجه سال جاری مقرر شده تسهیلات زلزله‌زدگان استمهال شود که تقریبا در هیچ‌کجا از کشور این مسئله اجرایی نشده است، ادامه داد: نمایندگان پیشنهاد بازنگری در معافیت‌های مالیاتی گمرکی، رفع مشکل تسهیلات به جوانان و تقاضا برای فعال‌تر شدن شورای پول و اعتبار را ارائه کردند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد در این جلسه وزیر اقتصاد ضمن تشکر از رای اعتماد اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به وی از نمایندگان درخواست کرد تا مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی هر چه زودتر مسترد شود.
جعفرزاده ادامه داد: کرباسیان در این جلسه همچنین خواستار سرعت بخشیدن به لایحه ارزش افزوده و به حداقل رسیدن موارد پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی شد.
وی با تاکید بر این که وزیر اقتصاد اعتقاد دارد بانک‌ها مجاز به بنگاه‌داری نیستند و منتقد این مسئله هستند و از نمایندگان مجلس تقاضای نشست ویژه به‌منظور استماع گزارش خصوص‌سازی را داشتند، تصریح کرد: همچنین وزیر اقتصاد از مجلس شورای اسلامی درخواست سرعت بخشی به تصویب سه قانون الحاق به کنوانسیون پالرمو، مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تروریسم را داشت.
وی با بیان این که ویر اقتصاد در این جلسه عنوان کرد که تا مردادماه سال جاری مطالبات ۱۰۰ میلیون سپرده‌گذاران تسویه شده و بعد از مردادماه پرداخت مطالبات ۲۰۰میلیون تومانی در جریان است، گفت: کرباسیان در این جلسه ادامه داد که در رابطه با رفع مشکل سپرده‌گذاران مقام معظم رهبری سران سه‌قوه را مامور تعیین تکلیف کرده است.
جعفرزاده با یادآوری این که در این جلسه معاون بانک مرکزی سه گزارش ارائه کرد، ادامه داد: براساس اظهارات وی تا تاریخ اول شهریور سال ۹۴ اصل و سود را پرداخت می‌کنند که مطالبات ۳۱۱ هزار نفر که مبلغ آن زیر سه میلیون تومان تسویه شد، همچنین موسسه وحدت به موسسه ملل منتقل شد که ۷۲ درصد سپرده‌های زیر ۳ میلیون تومان پرداخت شده است.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر این که طبق گزارش ارائه شده پرونده البرز ایرانیان تماما در اختیار قوه‌قضاییه قراردارد که با این قوه وارد مذاکره شده‌اند، خاطرنشان کرد: درصورتی که اموال ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان از اموال این موسسه در اختیار بانک مرکزی قراربگیرد بانک مرکزی، بانک تجارت را به‌منظور تسویه مطالبات بانک عامل قرار می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.