صفحه اصلی / سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و عکاسی پیاپی با نرخ ۲۰ فریم بر ثانیه

سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و عکاسی پیاپی با نرخ ۲۰ فریم بر ثانیه

پاناسونیک G9، پرچم‌دار خود را با لنز قابل‌تعویض و مکانیزم بدون آینه برای علاقه‌مندان به عکاسی فیلم عرضه کرد. این شرکت مدعی است جی ۹ بالاترین کیفیت تصویر را در تاریخ دوربین‌های سری جی لومیکس ارائه می‌دهد.

پاناسونیک جی ۹ به سنسور میکروی چهارسوم ۲۰.۳ مگاپیکسلی بدون فیلتر پایین‌گذر اپتیکال مجهز است و موتور پردازشی جدید آن ونوس ۱۰ نام دارد. ونوس ۱۰ نسل جدید پردازنده‌های تصویر پاناسونیک که به گفته‌ی مدیران این شرکت در عین قدرت پردازشی بسیار بالاتر، توانایی بهتری در تولید تصاویر باکیفیت‌تری دارد. دوربین یادشده در صورت استفاده از سه‌پایه و تنظیم سنسور قادر به ثبت عکس‌های ثابت ۸۰ مگاپیکسلی در فرمت‌ها raw و JPEG خواهد بود.
جدیدترین دوربین سری لومیکس پاناسونیک تغییرات طراحی آشکاری به خود دیده است و شاهد المان‌های طراحی متفاوتی نسبت به GH5‌هستیم. خطوط شکسته، حضور نمایشگر اطلاعات تنظیمات مهم دوربین و ابعاد بزرگ‌تر بدنه بخشی از تفاوت‌های پاناسونیک G9 نسبت به هم‌نوعان خود در سری لومیکس است.
جی ۹ دارای لرزش‌گیر درونی و پیشرفته‌ی ۵ جهته است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا ۶.۵ استاپ سرعت شاتر را پایین بیاورد. بدین ترتیب و به صورت تقریبی می‌توان حتی با لنز ۱۰۰ میلی‌متری و سرعت شاتر ۱/۱۰ ثانیه نیز تصاویر شارپی ثبت کرد.
لنز این دوربین نیز خود به لرزش‌گیر دوجهته مجهز است که روی هم رفته عملکرد فوق‌العاده پایداری را هم در عکاسی و هم فیلمبرداری رقم می‌زند.
پاناسونیک جی ۹ دارای حالت عکسبرداری پیاپی ۲۰ فریم‌برثانیه با فوکوس خودکار پیوسته و ۶۰ فریم‌برثانیه با فوکوس ثابت و کیفیت کامل ۲۰.۳ مگاپیکسلی است.
حالت ۶K امکان ثبت ۳۰ فریم‌برثانیه و حالت ۴K امکان ثبت ۶۰ فریم‌برثانیه را به کار می‌دهد تا لحظه‌ی مورد نظر خود را با دقت هرچه بیشتر ثبت کند.
منظر‌ه‌یاب اولد جی ۹ یکی از بهترین نمونه‌های موجود در دنیای دوربین‌های عکاسی است. این منظره‌یاب با بزرگنمایی ۰.۸۳ برابری، رزولوشن ۳.۶۸ میلیون نقطه، پوشش ۱۰۰ درصدی قاب و فرکانس تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز گزینه‌ای بسیار مناسب و جذاب برای عکاسان خواهد بود. البته کاربران در کنار این مظره‌یاب قادر به استفاده از یک نمایشگر ۳ اینچی چرخان با رزولوشن ۱.۰۴ میلیون نقطه و چیدمان پیکسل RGBW (برای افزایش خوانایی زیر نور آفتاب) خواهند بود. 
جی ۹ به سیستم پیشرفته‌ی فوکوس خودکار پاناسونیک به نام DFD با ۲۲۵ نقطه مجهز است. پیش از این شاهد کاربرد این سیستم فوکوس در دوربین پاناسونیک GH5 بودیم. اما طبق ادعای پاناسونیک این سیستم با بهبود‌هایی که تجربه کرده، اکنون تنها در ۰.۰۴ ثانیه فوکوس کرده و سریع‌ترین نمونه‌ی موجود در جهان است.
بدنه‌ی جی ۹ از آلیاژ منیزیوم ساخته شده و در برابر مایعات، خاک و انجماد تا منفی ۱۰ درجه‌ی سانتیگراد مقاوم است. این دوربین همچنین از دو کارت حافظه‌ی UHS-II به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. جی ۹ ویدیو با کیفیت ۴K نیز ضبط می‌کند؛ اما ضبط ویدیو در این مدل مورد تمرکز نبوده است و اگر دنبال مدلی با قابلیت‌های فیلمبرداری بیشتر می‌گردید باید به دنبال مدل GH5 باشید.
پاناسونیک جی ۹ قیمتی برابر با ۱۶۹۹ دلار برای بدنه دارد و گریپ باتری آن نیز ۳۴۹.۹۹ دلار دیگر هزینه در بر خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.