صفحه اصلی / هادی حبیبی: نمی‌توانم قاطعانه بگویم در لیگ کشتی تبانی شده است

هادی حبیبی: نمی‌توانم قاطعانه بگویم در لیگ کشتی تبانی شده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا هادی حبیبی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حواشی مرحله نهایی لیگ کشتی توسط کارگروه ویژه اظهار کرد: بنده گزارش مکتوبی در این زمینه به مسئولان فدراسیون ارائه کردم و تمامی موارد لازم را با اسناد مربوطه توضیح دادم. برگزاری این جلسه به دلیل این بود که ببینند این گمانه‌زنی‌ها درست بوده یا نه. ما قراردادهای کشتی‌گیران خارجی و داخلی را ارائه کردیم و تمامی موارد مربوط به سازمان لیگ که نیاز به توضیح داشت را شرح دادیم.
رییس کمیته لیگ فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که چرا قراردادهای کشتی‌گیران در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد گفت: ما به عنوان کمیته لیگ فدراسیون کشتی نمی توانیم قراردادها را منتشر کنیم.به لحاظ چارت سازمانی ما کمیته هستیم و نه سازمان لیگ. ما زیر نظر دبیر فدراسیون فعالیت می‌کنیم و اگر قرار باشد قراردادها را ارائه دهیم باید قراردادها را در اختیار دبیر فدراسیون بگذاریم. اگر مسئولان مافوق در فدراسیون اعلام کنند ما هیچ مشکلی برای انتشار قراردادها نداریم. تمامی موارد در کمیته لیگ مانند دیگر کمیته‌های فدراسیون کشتی روشن و شفاف است و هر زمان که صلاح باشد اطلاعات لازم را همراه با سند ارائه خواهیم داد و کمیته لیگ هیچ نقشی در اتفاقات رخ داده در لیگ کشتی نداشته است.
وی درباره پیشنهادش به میثم نصیری برای حضور در تیم هلدینگ فراز و اینکه چرا وی به عنوان رییس کمیته لیگ فدراسیون کشتی باید چنین پیشنهادی به کشتی‌گیران بدهد،گفت:میثم نصیری حدود ۲ سال پیش از وضعیت لیگ گلایه کرد که چرا مبلغ قرارداد کشتی‌گیران کم است که من هم گفتم ان‌شاءالله وضعیت لیگ به مرور بهتر خواهد شد. از سوی دیگر امسال مسئولان هلدینگ فراز از من خواستند با توجه به ارتباطاتی که با کشتی‌گیران دارم به آن‌ها برای جذب کشتی‌گیران خوب کمک کنم.به همین علت و با هدف کمک به نصیری با این کشتی‌گیرتماس گرفتم و پیشنهاد دادم به این تیم برود که او هم اعلام کرد فکرهایم را می‌کنم و جواب می‌دهم که دیگر تماس نگرفت.
حبیبی افزود: فکر نمی‌کنم کاری خارج از ضوابط و قانون انجام داده باشم. هدفم کمک به ارتقای لیگ بود و دوست داشتم از حداکثر پتانسیل کشتی در لیگ استفاده شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجودیکه برخی کشتی‌گیران داخلی و خارجی بیشتر از قراردادشان در لیگ کشتی گرفتند اما از حضور نفراتی مانند علیرضا کریمی و گنو پتریاشویلی در دیدار فینال به بهانه نداشتن قرارداد جلوگیری شد اظهار کرد:اصلا چنین چیزی امکان ندارد کشتی‌گیری داخلی یا خارجی بیشتر از آنچه در قراردادش آمده،در لیگ کشتی گرفته باشد.همه کشتی‌گیران بر اساس قراردادشان و تعداد کشتی که در قراردادشان آمده در لیگ حاضر شدند.البته ممکن است برخی کشتی‌گیران داخلی در قراردادشان بصورت کلی حضور در لیگ قید شده باشد و در آن صورت می‌توانستند بدون محدودیت کشتی بگیرند.
رییس کمیته لیگ فدراسیون کشتی درباره دلایل برگزاری ضعیف لیگ کشتی و عدم نظارت کافی در ثبت نام تیم‌های واجد شرایط در لیگ و همچنین تعویق زیاد مسابقات گفت: باید آیین نامه به دقت بررسی شود و یکسری از موارد آن تغییر کند. مهمترین مشکل لیگ امسال تعویق زیاد رقابت‌ها بود که باید آن را به طور کامل حل کنیم. طبق قانون فعلی در آیین نامه هر تیمی که بیش از ۳ کشتی‌گیر در ۲ وزن خود را بدلیل حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی همراه نداشته باشد می‌تواند خواهان تعویق مسابقه‌اش در لیگ شود. با توجه به افزایش اوزان به ۱۰ وزن بدنبال این هستیم با برخی تغییرات در آیین نامه اجازه جذب ۲۴ یا ۲۵ کشتی‌گیر را به تیم‌ها برای سال بعد بدهیم تا اگر دو،سه کشتی‌گیرشان حضور نداشت مسابقات لغو نشود. باید با کمک همه کارشناسان و اهالی فن کمک کنیم تا لیگ را از بهمن ماه امسال با شرایطی متفاوت آغاز کنیم.
وی افزود: امسال مطمئنا چارچوب و قواعد محکم‌تری برای ثبت نام تیم های متقاضی برای حضور در لیگ کشتی وضع خواهیم کرد. هدف اصلی ما تیم ملی و همچنین وضعیت مالی کشتی‌گیران است که امیدوارم به بهترین شکل اجرا شود.
حبیبی در ادامه با اشاره به جذابیت رقابت‌ها در مرحله نهایی لیگ کشتی خاطرنشان کرد: اگر نکات منفی لیگ را کنار بگذاریم انصافا باید بگوییم شاهد رقابت‌هایی جذاب و دیدنی در مرحله نهایی لیگ بودیم. همچنین در مرحله گروهی نیز برخی مسابقات بسیار جذاب بود. ما باید حتما پخش زنده مسابقات لیگ را داشته باشیم. اگر مجموعه‌ای از کارها در کنار هم انجام شود مطمئنا شاهد رشد و ارتقای لیگ خواهیم بود.
وی افزود: اگر به عقبه لیگ که از سال ۱۳۸۲ آغاز شد نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که لیگ کشتی هیچ‌گاه در حد و اندازه نام کشتی نبوده و مشکلات زیادی داشته است.حضور نابهنگام تیم هلدینگ فراز در لیگ باعث ضربه به لیگ و تعویق مسابقات شد. سعی ما این بود به همه تیم‌ها کمک کنیم تا بتوانند در لیگ با توان بیشتری حضوری داشته باشند و به رقابت با حریفانشان بپردازند.
رییس کمیته لیگ فدراسیون کشتی درباره اینکه آیا بحث تبانی از سوی یکی از تیم‌ها با توجه به ادعاهای محمد نادری برای فدراسیون کشتی اثبات شده یا خیر گفت: به شخصه هیچ سندی در اینباره ندیدم. اگر هم چنین بحثی بوده فدراسیون و کمیته لیگ در جریان آن نیست. این موضوع به خود کشتی گیران ارتباط دارد.اما حرف زیاد زده می‌شود و اگر فردی ادعایی دارد باید همراه با سند و مدرک باشد تا فدراسیون به آن ورود کند. همیشه تیم بازنده شاکی بوده و تیم برنده خوشحال که این موضوع حواشی مختلفی را به همراه داشته است. من نمی‌توانم قاطعانه بگویم تبانی در کار بوده است.
وی ورود محمد نادری به این موضوع را اشتباه دانست و گفت: او اگر حرفی در اینباره داشته باید همراه با سند باشد.زدن اینگونه حرف‌ها در رسانه‌ها بدون داشتن مدرک کار اشتباهی بود.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند+جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ،نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.