صفحه اصلی / کیانوش رستمی: به دنبال گرفتن گرین کارت نیستم

کیانوش رستمی: به دنبال گرفتن گرین کارت نیستم

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کیانوش رستمی هفته‌ گذشته دوباره برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام کرد. رستمی درباره این مساله که بار اول ویزا برای او صادر نشده و هنوز تکلیف او مشخص نیست به سایت Inside the games، گفت‌: من نمی‌فهمم که چه اتفاقی افتاده است. آنها به من گفتند که باید صبر کنم اما توضیحی ندادند. من به آنها نشان دادم  که سرمایه دو میلیون دلاری در کشورم دارم و به آنها گفتم که من بهترین وزنه‌بردار جهان هستم و در وزنه‌برداری محبوب‌ترینم. من رکورد جهانی در اختیار دارم و تلاش نمی‌کنم که گرین کارت بگیرم بنابراین نمی‌دانم  که مشکل کجاست. آیا آنها می‌ترسند؟ من افتخار می کنم که ایرانی هستم و می‌خواهم به کشورم باز گردم. آنها به من گفتند که مدارک بیشتری نمی‌خواهند و همه چیز خوب است. به تو جواب می‌دهیم و تنها باید صبر کنی. اما من به آنها گفتم که ۲۵ روز دیگر مسابقه دارم و می‌خواهم در این مسابقات شرکت کنم.
پیش از این فیل اندروز، دبیر کل فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا به ایسنا اعلام کرده بود که مشکل پرونده کیانوش رستمی در تلاش اولیه‌اش برای گرفتن ویزا، ارائه ندادن مدارک کافی برای بازگشت به کشورش بعد از مسابقات بوده است.
کیانوش رستمی در ادامه‌ در این باره به سایت  Inside the games،  گفت‌: من ایران را دوست دارم. ما به کسانی که برای ایران جنگیده‌اند و شهیدانمان بدهکار هستیم. من تنها به فکر گرفتن مدال در مسابقات قهرمانی جهان و زدن رکورد جهانی هستم. برای من رکورد داشتن مهم‌تر از گرفتن مدال طلا است. البته گرفتن مدال همیشه خوشایند است.
فیل اندروز درباره پیگیری کردن پرونده گرفتن ویزای کیانوش رستمی، اعلام کرد که مرتبا فدراسیون وزنه‌برداری آمریکایی در تماس با مسئولان دولتی است و امیدوار است که مشکل ویزای رستمی و دیگر ورزشکارانی که نتوانستند هنوز ویزا دریافت کنند بر طرف شود.
فیل اندروز در ادامه‌ افزود: ما خصوصا منتظر هستیم که از ورزشکاران ایرانی استقبال کنیم که بین بهترین ورزشکاران جهان هستند.
بر اساس این گزارش، کیانوش رستمی با ۲۰ هزار رای فوریه گذشته بهترین وزنه‌بردار سال جهان شد. تعداد رای‌های او حداقل سه برابر بیشتر از تالاخادزه، رقیب او در این انتخابات بود.
در صورتی که رستمی در مسابقات قهرمانی جهان امسال غایب باشد، صفا الجمیل از عراق شانس قهرمانی خواهد داشت.
دیگر وزنه‌برداران تیم ایران از جمله سعید علی حسینی توانسته اند ویزا دریافت کنند. او در تمرینات خوب عمل کرده است و با هموطنش بهداد سلیمی در وزن مثبت ۱۰۵ کیلوگرم مسابقه خواهد داد.
تالاخادزه گرجستانی که در فوق سنگین ریو قهرمان شد و رکورد سلیمی را در مسابقات قهرمانی اروپا در یک ضرب شکست، نیز در رقابت‌های  قهرمانی جهان امسال حضور خواهد داشت. او دو روز پیش در مسابقات قهرمانی گرجستان نیز رکورد یک ضرب فوق سنگین را سه کیلوگرم (به صورت غیر رسمی) افزایش داد.
در صورتی که رستمی نیز در مسابقات قهرمانی جهان امسال حضور نداشته باشد، ۹ قهرمان المپیک در مسابقات آناهیم غایب خواهند بود. به ‌این‌ ترتیب آمریکا شانس بیشتری برای گرفتن مدال خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.