صفحه اصلی / سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری برای توسعه ۱۰ مخزن مناطق نفتخیز جنوب

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری برای توسعه ۱۰ مخزن مناطق نفتخیز جنوب

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سید عبدالله موسوی، دیروز (یکشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان این مطلب افزود: منابع مالی مورد نظر، از خارج دولت و عمدتا از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.
موسوی گفت: این میزان سرمایه‎گذاری که به تناسب میادین ده‌گانه تعیین شده است، در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و در پنج شرکت بهره‎بردار انجام می شود که بی‎تردید تاثیر بسیار مثبتی بر رونق بازار کسب و کار و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان خوزستان و استان‌های نفتخیز خواهد داشت.
وی اظهار کرد: علاوه بر این جذب سرمایه، در قالب قراردادهای جدید وزارت نفت و مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب نیز زمینه مشارکت شرکت‌های توانمند ایرانی و سازندگان و تامین کنندگان برتر کالا و تجهیزات فراهم می‎شود که ارقام و اعداد آن پس از نهایی شدن قراردادها اعلام خواهد شد.
موسوی استان خوزستان را به سبب آمیختگی تاریخ و جغرافیای آن با صنعت نفت و نیز به دلیل استقرار بخش عمده ای میادین و تاسیسات بالادستی و واحدهای پایین دستی، بیش از سایر نقاط ایران مستعد سرمایه‎گذاری عنوان و ابراز امیدواری کرد که با فعلیت یافتن این ظرفیت‌ها شاهد رونق این استان و استان‎های نفتخیز درخور شان و جایگاه مردم و ساکنان سرزمین نفت باشیم.
موسوی ادامه داد: مناطق نفتخیز جنوب با پیگیری برنامه‎های توسعه ساخت داخل، در مسیر مشارکت و هم‎افزایی که مورد تاکید سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است عمل می کند.
برنامه‎ریزی برای افزایش فضای نمایشگاهی در سال آینده
وی با قدردانی از استقبال و همراهی خوب شرکت‎های صاحب نام و سازندگان برتر ایرانی در نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: با توجه به محدودیت فضای نمایشگاه اهواز، فقط پذیرش ۲۷۰ شرکت میسر شد که امیدواریم در سال آینده با افزایش فضای نمایشگاهی امکان حضور تعداد بیشتری از شرکت‎ها و سازندگان فراهم شود.
موسوی استقبال بسیار خوب دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی، شرکت‎های دانش‎بنیان و انجمن‎های مرتبط با ساخت داخل از نمایشگاه را موجب رونق و غنای علمی نمایشگاه نفت خوزستان دانست و افزود: این رویداد فرهنگی و صنعتی، عبور تدریجی شرکت‌های ایرانی از مرحله مهندسی معکوس و ورود آنان به جرگه تدوین کنندگان دانش فنی را نوید می دهد.
مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، رونمایی از هشت کالا و تجهیز راهبردی صنعت نفت را یکی از نقاط قوت و از جنبه‎های کاربردی این نمایشگاه برشمرد و تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه نفت خوزستان در مسیر دکترین اقتصاد مقاومتی و منطبق بر نیازهای امروز و آینده صنعت نفت است که بنیاد آن بر توسعه و تقویت منابع داخلی استوار است.
وی تصریح کرد: به‎طور مشخص بررسی دستاوردهای شرکت‎های حاضر در نمایشگاه طی ۹ دوره گذشته به خوبی گویای رشد و بهبود مستمر وضع ساخت داخل در ایران است .
موسوی در ادامه با بیان این‎که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به سبب طبیعت و ذات کار تولید، شرکتی همواره در حال توسعه است گفت: نشانه‎ها و مصداق‎های این توسعه مستمر وجود افزون بر ۸۰۰ پروژه مرتبط با افزایش و نگهداشت، پشتیبانی و رفع موانع تولید است که هر سال حدود یکصد مورد از این پروژه‌ها تکمیل و به همین تعداد جایگزین می شود.
نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان، ۱۱ آبان ماه امسال با حضور ۲۷۰ شرکت و سازنده از سراسر کشور آغاز به کار کرد و دیروز (۱۴ آبان‌ماه) به کار خود پایان داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.