صفحه اصلی / انجام تحقیقات و عملیات در زیر آب با ربات هوشمند ساخت محققان کشور

انجام تحقیقات و عملیات در زیر آب با ربات هوشمند ساخت محققان کشور

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا دکتر مهدی علیاری شوره دلی در خصوص طرح "ربات زیرسطحی هوشمند با عملگرهای دوار"، اظهار کرد: این طرح در "سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت"  در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی به عنوان طرح برگزیده، رتبه سوم را کسب کرد.
مجری طرح با اشاره به قابلیت‌های این ربات، افزود: این ربات هوشمند زیرسطحی که به عنوان AUV شناخته می‌شود، ۵ درجه آزادی برای حرکت خود دارد و همچنین قابلیت تصمیم‌گیری برای عبور از موانع به کمک دو دوربین (ثابت و چرخان)  را دارا است.
وی ادامه داد: همچنین این ربات مجهز به سیستم ارسال، دریافت و ذخیره تصاویر و سایر اطلاعات است.
علیاری اضافه کرد: از طرفی این ربات هوشمند می‌تواند دو ساعت مداوم در زیر آب کارهای تحقیقاتی و عملیاتی انجام دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: وزن این ربات ۲۱ کیلوگرم است و به لحاظ حجمی نیز ۲۲ لیتر حجم دارد.
علیاری تصریح کرد: قابلیت هاورینگ و تثبیت وضعیت به صورت معلق را دارد که عمدتا نمونه‌های خارجی این قابلیت را دارند. همچنین این طرح مشکل ابعاد بزرگ و انرژی لازم برای حرکت ربات را در مقایسه با نمونه‌های خارجی تا سطح قابل قبولی حل کرده است.
رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان‌ این‌که این طرح در صورت حمایت آینده بسیار روشنی خواهد داشت، گفت: در حال مذاکره با نیروی دریایی ارتش برای صنعتی‌سازی این ربات هستیم، اما هنوز موفق به این مهم نشده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.