صفحه اصلی / مناطق آزاد زیر چتر سامانه جامع گمرکی قرار می‌گیرند

مناطق آزاد زیر چتر سامانه جامع گمرکی قرار می‌گیرند

 فرود عسگری اظهارداشت: پنجره واحد تجارت فرامرزی به مرحله نهایی و کارایی حداکثری نزدیک شده و گمرک و سازمان های همجوار باید کمک کنند تا برخی از مشکلات باقی مانده برطرف شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از گمرک، وی در این نشست با بیان اینکه گمرک الکترونیک در حال حاضر به نتایج خوبی رسیده است و در همه جلسات با دولت و مجلس از آن با عنوان کار مهم و اساسی یاد می شود به تشریح انتظارات مردم و دولت از گمرک پرداخت و گفت: اولین و مهمترین کسانی که از ما انتظار دارند تجار و بازرگانان هستند که به دنبال ترخیص کالاهای خود در کمترین زمان هستند. خوشبختانه توانسته ایم از طریق گمرک الکترونیک به این انتظار و توقع آنان تا حد زیادی پاسخ دهیم.
رییس کل گمرک یکی دیگر از مطالبات جدی از این سازمان را رسیدگی به مسائل و مشکلات مرز نشینی ، ملوانی ، کولبری عنوان کرد و گفت: گمرک به طور جدی در پی حل مشکلات این بخش ها با کمک سازمان ها و دستگاه های ذی ربط و ساماندهی این رویه ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش درآمد گمرک با اجرای سامانه های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد موفق گمرک در سال گذشته پیش بینی سقف درآمد گمرکی در سال ٩۶ فقط از محل حقوق ورودی با ٣هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان افزایش به ٢٠ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. رییس کل تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ١٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان از محل حقوق ورودی کالاها درآمد پیش بینی شده محقق شده است که البته با احتساب سایر درآمدهای وصولی از طریق گمرک این رقم به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان می رسد.
وی با اشاره به مطالبات از گمرک گفت: یکی از جدی ترین خواسته های جامعه و مسولان مبارزه همه جانبه گمرک با قاچاق کالا و مواد مخدر است که خوشبختانه طی سه سال گذشته با استفاده از سامانه های هوشمند ، تجهیزات پیشرفته و سگهای مواد یاب توانسته است رتبه های بسیار برجسته ای هم در داخل کشور و هم ابعاد بین المللی کسب کند و این روند همچنان ادامه دارد.
عسگری با بیان اینکه گسترش مناطق آزاد در کشور یکی از چالشهای گمرک به حساب می آید افزود:در این مناطق مجتمع های تجاری احداث شده که حیات آنها وابسته به کالاهای ساخته شده و مصرفی وارداتی است. به همین دلیل مذاکراتی با مسوولان این سازمان در مورد سامان دهی واردات در این مناطق صورت گرفته است و با مساعدت و همکاری دکتر بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مقرر شد در چارچوب تفاهم نامه ای مناطق آزاد تحت پوشش سامانه جامع گمرکی قرار بگیرند که البته مراحل اجرایی این تفاهم نامه در منطقه آزاد ارس و اروند به صورت پایلوت در حال عملیاتی شدن است.
رییس کل گمرک با بیان اینکه اتهام جعل پروانه گمرکی برای همیشه از گمرک برطرف شده است گفت: با اجرایی شدن سامانه جامع گمرکی درآمدهای گمرک افزایش یافته به طوری که درآمدهای گمرک از محل حقوق ورودی در سال ٩٢ ،٨ هزار میلیارد تومان بوده و در سال گذشته فقط از محل حقوق ورودی به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید و این در حالی است که واردات کالا در سال گذشته روند کاهشی داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.