صفحه اصلی / بهسازی مسیرهای زائران اربعین با ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

بهسازی مسیرهای زائران اربعین با ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور امروز دوشنبه در جریان بازدید از مسیرهای منتهی به مرز مهران گفت:
طرح بهسازی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه از نظر راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزهای چهارگانه در ایام اربعین با توجه به اشتیاق روزافزون ملت محب و دوستدار اهل البیت عصمت و طهارت (ع) ایران اسلامی برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی و مشکلات موجود در مرزهای رسمی تعیین شده برای عزیمت زائران در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این طرح طی سال‌های ۹۳ تاکنون در حال اجراست و پیشرفت‌های بسیاری خوبی در تعریض جاده‌های منتهی به مرزهای چهارگانه صورت گرفت و با تکمیل این پروژه‌ها شاهد استانداردسازی و چهارخطه کردن آن‌ها خواهیم بود.
معاون وزیر راه یادآور شد: تنها در ۲ سال گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی مسیرهای حمیل – ایلام – مهران، کرمانشاه – خسروی و اهواز – سوسنگرد به سمت مرز چزابه هزینه شده است.
خادمی تأکید کرد: با اهتمام دولت مسیرهای منتهی به استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده که نویدبخش بهبود شاخص‌های این استان‌ها از نظر استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.
وی اضافه کرد: در مسیر حمیل، ایلام به مهران به طول ۱۲۰ کیلومتر طرح چهارخطه کردن در دست اجراست که تاکنون ۵۵ کیلومتر آن بهره‌برداری شده است، ۳۰ کیلومتر آن پیش از اربعین ۹۶ آماده افتتاح می‌شود و قبل از اربعین سال آینده تمام این مسیر به صورت چهاربانده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور گفت: ۲ هزار میلیارد ریال در مجموع برای طرح چهاربانده کردن مسیر حمیل – ایلام – مهران سرمایه‌گذاری شده که پس از اجرای کامل استان ایلام در زمینه بهبود شاخص‌های ارتباطی وضعیت مناسب‌تری خواهد گرفت.
خادمی اظهار کرد: ۸۰ میلیارد ریال تنها در هفته گذشته برای بهسازی مسیر ایلام به مهران اختصاص پیدا کرد که در سرعت بخشی به اجرای پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران این طرح بسیار مثمرثمر بود.

همچنین مطالعه کنید:

واردات خودرو‌های نو ادامه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اتابک وزیر صمت در خصوص واردات خودرو  گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.