صفحه اصلی / رونمایی از سامانه کنترل هوشمند آبیاری تحت فشار در شیراز

رونمایی از سامانه کنترل هوشمند آبیاری تحت فشار در شیراز

‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شب گذشته با حضور محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی، از سامانه برنامه‌ریزی هوشمند آبیاری تحت فشار در کارخانه آی تی ام سی، شیراز رونمایی شد.
مدیر واحد پژوهش و پشتیبانی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این سامانه برای اولین بار در کشور تولید شده است، گفت: این سامانه چه به لحاظ سخت افزار چه نرم‌افزار هوشمند است.
محمدرضا خدابخشی گفت: دستگاه برنامه ریزی آبیاری هوشمند در شرکت کارخانجات مخابرات ایران طراحی و تولید شده است.
خدابخشی با بیان اینکه با راه‌اندازی کامل خط سالیانه ۵۰ هزار دستگاه تولید می شود خاطرنشان کرد: طرح آبیاری هوشمند باعث اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجموعه و ۲۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در سطح کشور می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه با استفاده از این دستگاه آبیاری هوشمند می‌توان از یک و نیم تا ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی، باغ، پارک‌ها و دیگر اراضی را کنترل، برنامه ریزی و آبیاری کرد، افزود: با استفاده از این دستگاه ۳۰ درصد در کاهش مصرف آب و ۲۴ درصد افزایش بهره وری تولید را داریم.
وزیر جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه سیستم های آبیاری هوشمند یک مرحله بعد از سیستم آبیاری نوین است گفت: استان فارس در آبیاری نوین پیشتاز بوده است.
محمود حجتی با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین سطح تحت سیستم آبیاری نوین را دارد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون برنامه‌های آبیاری تحت فشار در ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده و ۱۵۰ هزار هکتار دیگر هم در دست اجراست و طی سه ماه آینده اجرا می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.