صفحه اصلی / دولت آماده است از سرمایه‌گذاری در مناطق محروم حمایت کند

دولت آماده است از سرمایه‌گذاری در مناطق محروم حمایت کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی یزدانی در مراسم افتتاح شهرک صنعتی جوانرود که امروز (چهارم آبان) برگزار شد، اظهار کرد: سه ماه قبل بازدیدی از محل احداث شهرک صنعتی جوانرود داشتیم که هیچ خبری از توسعه و زیرساخت در آن نبود.
وی با اشاره به ظرفیتی که منطقه اورامانات برای تولید و تجارت دارد، افزود: با توجه به این ظرفیت بر لزوم پیگیری جدی احداث شهرک صنعتی جوانرود تاکید داشتیم که در کمتر از سه ماه محقق شد.
او افزود: این شهرک که حدود ۱۶ سال قبل مصوب شده بود، تا چند ماه قبل چیزی جز یک زمین کشاورزی با تابلو زنگ زده نبود و اکنون به نتیجه رسیده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که در صورت وجود متقاضی شهرک صنعتی جوانرود را توسعه دهیم.
یزدانی از مشوق هایی که برای حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده هم یاد کرد و گفت: ۷۵ درصد حق انتفاع را به عنوان مشوق برای سرمایه گذاران قرار دادیم و ۲۵ درصد مابقی نیز به صورت اقساط دریافت خواهد شد.
وی تاکید کرد: پنج درصد به عنوان پیش پرداخت دریافت می شود و بعد از شش ماه تا یکسال تنفس مابقی مبلغ در ۴۸ ماه اقساط دریافت می شود.
به گفته این مسئول تسهیلات با نرخ کمتر از ۱۰ درصد هم در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پتانسیلی که منطقه اورامانات برای سرمایه گذاری، اشتغال و تولید دارد، اظهار کرد: آماده هر نوع حمایت از سرمایه گذاران در چهار شهرستان منطقه اورامانات هستیم.
یزدانی خواستار تشکیل کارگروهی برای حمایت از سرمایه گذاری و صادرات شد تا شاهد رونق شهرک ها و نواحی صنعتی و رونق تولید در این منطقه باشیم.
وی در ادامه از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی که با پیشنهاد دولت و تاکید مقام معظم رهبری اخیرا در مجلس تصویب شده هم یاد کرد که نرخ آن شش درصد است و سرمایه گذاران منطقه می توانند از آن بهره مند شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت این آمادگی را دارد در چارچوب سیاست های اقتصادی از هرگونه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و روستاها حمایت کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.