صفحه اصلی / می‌توان از مشاغل سبز و فناوری برای اشتغالزایی در روستاها استفاده کرد

می‌توان از مشاغل سبز و فناوری برای اشتغالزایی در روستاها استفاده کرد

 اولین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری کشور در توسعه پایدار امروز یکشنبه ۲۳ مهر با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان  و جمعی از مسئولین، روستاییان و اصحاب رسانه در سالن خوشه جهاد کشاورزی برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، در این مراسم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان اظهار داشت: امروزه یکی از مشکلات ما در طبیعت روستایی هم وجود پسماندهای پلاستیکی در اماکن و تفریحگاه‌هاست که منظره روستاها را نیز مانند مناطق شهری دگرگون کرده است.
وی افزود: زنان و مشاغل سبز و فناوری می‌توانند مشکلات زیست محیطی را حل کنند. از مشاغل سبز و فناوری می‌توان برای اشتغالزایی، رفع مشکلات اقتصادی در روستا، و بهبود شرایط محیطی استفاده کرد. حفاظت از قنات‌ها، بازیابی آب باران، و استفاده مجدد از فاضلاب روستایی می‌تواند منابع آب را احیا و بحران آب را حل کند.
ابتکار در ادامه تصریح کرد: زنان روستایی با استفاده از صفحات خورشیدی می‌توانند در روستاها برق تولید کنند. هم‌اکنون روستاهایی وجود دارد که زن‌ها با صفحه‌های خورشیدی هم برای روستا برق تولید می‌کنند و هم توانایی فروش آن را دارند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به توانمند سازی زنان در امور مختلف خاطرنشان کرد: آموزش تصویرگران و توان‌افزایی زنان در تولید محصولات سالم، کاهش استفاده از سم و استفاده بهینه از آب، کلید موفقیت ما در نقش کشاورزی است.
ابتکار در پایان عنوان کرد: زنان روستایی درک عمیقی  از طبیعت و منابع طبیعی دارند و این نگاه عمیق به توسعه پایدار روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.